דיווח מניו יורק: ממשיכים לשיר

הסופה "סנדי", שכבר לא מוגדרת כהוריקן, ממשיכה להכות בחוף המזרחי של ארה"ב וקנדה. רוחות חזקות עדיין מנשבות ומסבות נזקים חמורים.

עד כה דווח על 16 הרוגים בניו ג''רזי, בניו יורק, בקונטיקט, במערב וירג''יניה, בפנסילבניה ובטורונטו, קנדה. ספן נעדר לאחר שספינתו טבעה מול חופי קרוליינה וחוששים שנספה.

בניו-ג''רזי נהרגו שני בני-אדם בקריסת עץ על מכונית, ברובע קווינס בניו יורק נהרג גבר כבן 30, לאחר שעץ קרס על ביתו. 10 בני אדם נוספים נהרגו במדינות מרילנד, פנסילבניה, קוניטקט ומערב וירג''יניה.

בשדרה השמינית בניו יורק ברובע צ''לסי במנהטן קרס מבנה בן שש קומות. בנס איש לא נפגע.



בעיר ניו יורק הציפו גלים שגובהם 4 מטרים מנהרות של כלי רכב ושל הרכבת התחתית, ובכמה רחובות נראו מכוניות צפות על פני המים הגואים. חזית בניין של 6 קומות קרסה אך לא דווח על נפגעים. לאחר שעין הסערה חלפה מעל אטלנטיק סיטי שבניו ג''רזי נחלשו מעט הרוחות, אך הן עדיין בעוצמה של הוריקן ומהירותן כ-130 קמ"ש. עד כה בוטלו כ-15,000 טיסות באזור החוף המזרחי.

חברת האנרגיה הגרעינית 630-MW סגרה כור אטומי הנמצא בצפון מדינת ניו יורק מחשש כי ייפגע בצורה מסוכנת על ידי הסופה. מהחברה נמסר כי הוחלט לסגור את הכור לאחר שהתגלתה בעיה במערכות הכור ועקב תנאי מזג האוויר הקיצוניים הוחלט שלא לקחת סיכונים.



יותר מ-5 מיליוני אמריקנים נותקו מזרם החשמל, כרבע מיליון מהם תושבי מנהטן שבניו יורק. הנזקים מ"סנדי" עלולים להגיע ל-20 מיליארד דולר.