רקטה רקטות בדרום
רקטה רקטות בדרוםצילום: פלאש 90

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, פנה היום (שלישי) ליו"ר ועדת הכספים בבקשה לאשר תקנות המאריכות בשנה נוספת את הטבות המס המוענקות לתושבי שדרות ויישובי הנגב המערבי.

לאור המצב הביטחוני ששורר ביישובי קו העימות, אשר מוגדרים בחוק כיישובים שבתיהם שוכנים עד 7 ק"מ מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה וכן ביישובים הנוספים אשר נקבעו בצו ככאלה שמתקיימים בהם אותם השיקולים הביטחוניים בשל סמיכותם לגדר המערכת, השתמש שר האוצר בסמכותו ובקש להאריך את תוקף הטבות המס הניתנות מכוח החוק והפקודה בשנה נוספת, קרי בשנת 2013.

לאחרונה תוקן החוק בעקבות הצעה פרטית של חבר הכנסת שי חרמש ובהסכמת משרד האוצר ורשות המיסים כך שניתנה לשר האוצר באישורה של ועדת כספים, סמכות בלתי מוגבלת בזמן להאריך את הוראת הסעיף לתקופות נוספות, שלא יעלו על שנתיים כל אחת עקב המצב הביטחוני השורר באזור.

הטבות המס ניתנות באמצעות זיכוי ממס לתושבי היישובים הללו בשיעור של 20% מההכנסה החייבת מיגיעה אישית, עד לסכום של 233,400 ₪ (נכון לשנת 2012).

שר האוצר שטייניץ ציין: "הטבות המס מסייעות לתושבי שדרות ויישובי עוטף עזה בהתמודדות עם הקשיים הנובעים מהמציאות הביטחונית הקשה. הממשלה תמשיך לפעול ולסייע לתושבי האזור, כפי שעשינו בשנים הקודמות".