ועדת המשנה של המועצה להשכלה גבוהה דנה היום בערעורה של אוניברסיטת בן גוריון , שטוענת שהתיקונים הנדרשים במחלקה למימשל בוצעו ולכן יש לבטל את החלטת המל"ג לסגור את המחלקה שהואשמה בהטייה פוליטית לשמאל.

עשרות סטודנטים ומרצים מהמחלקה באוניברסיטת בן-גוריון, הפגינו היום מול משרדי המל"ג הם נשאו שלטים ועליהם נכתב "לא למשטרת המחשבות" ו-"תנו ללמוד בשקט".

חבר המל"ג, פרופ' אורציון בר-תנא, ראש התוכנית ללימודי תואר שני במורשת ישראל במרכז האוניברסיטאי אריאל, אומר לערוץ 7, שהוא קורא לחבריו במל"ג לא להיכנע ללחצים ולדחות את הערעור על הסף, "לא עשו שם שום תיקונים, והפסילה מוצדקת, אני לא מקבל שום מעורבות ציבורית אלימה בעניינים של המל"ג הם צריכים להיות חופשיים ולדון בלי לחצים מבחוץ".

פרופ' ברתנא מסביר שהדיון היום בוועדת המשנה הוא רק הקדמה להצבעה, "ההצבעה במליאה תהיה ב-13 בנובמבר, היום חברי ועדת המשנה שהם שישה אנשים דנים והם יחליטו האם להביא את ההמלצה כלשונה בפני המליאה, שם היא תובא להצבעה בהרכב מלא".

לדבריו לא נעשה שום תיקון והמחלקה בבן גוריון ככל הנראה  תיסגר, "זה ברור שהם לא עשו את התיקון הם יכולים לעשות את התיקון, אבל כרגע הם לא עשו שינוי ואין סיבה לקבל את הערעור".