חופה. אילוסטרציה
חופה. אילוסטרציהפלאש 90

שירת מלאך, מנכ"לית ישפה, מדווחת לערוץ 7 על עלייה גדולה במספר הפונים והפונות שמבקשים להקים בית נאמן בישראל.

"החורף שמגיע תמיד אחרי החגים, יוצר תחושה אצל הרווקים והרווקות שהנה חלפה עוד שנה ולא מצאתי את בן או בת הזוג. יש רצון להתחדש ולהתאמץ יותר, פונים אלינו רבים, גם למחלקת הייעוץ. יש לנו כעת מתנדבים רבים ורק החודש היו לנו ב"ה שש חתונות".

מלאך מספרת על הביצות הישנות והחדשות שגם בהם יש רבים שפונים אל ישפה ומבקשים סיוע, "מרכזי הרווקים והרווקות הם בירושלים, בנחלאות וקטמון, בגבעת שמואל וגם בתל אביב. אני לא אוהבת את המושג ביצה, אבל אני בהחלט רואה במגורים המשותפים בדירות בנים ובדירות בנות גם סוג של כוח ושיתוף. חלקם פונים אלינו ורוצים לקבל תמיכה, הם מודעים ליתרונות והחסרונות שיש במגורים בביצה. אנחנו מאוד מעריכים את שיקול הדעת של הרווקים שמנסים לעשות שינוי בחייהם - יש להם מודעות עצמית גדולה".

לדבריה "הביצה החדשה" שנוסדה בתל אביב היא תוצאה של רצון לעבור למקום עם מרחב גדול יותר, "פונים אלינו בעיקר בגילאים של 25-40, אנחנו נמצאים הרבה גם בשטח, ומכירים גם את החבר'ה שעברו לתל אביב, הם מחפשים עצמאיות ומרחב לא שיפוטי, אני מכבדת את זה. בכל מקום יש גם יתרונות וגם חסרונות. מה שברור הוא שבתוך הקהילות השונות המפגשים בבתי הכנסת יוצרים זוגות רבים. אני אופטימית מאוד, רואים שאנשים מתחתנים אחרי הרבה עמל וזה ממש מחמם את הלב".