תחנה מרכזית ירושלים
תחנה מרכזית ירושליםפלאש 90

רבים מתלמידי ישיבות ההסדר פנו להנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי, בטענה כי בעבר היו יכולים להכנס לתחנה המרכזית בירושלים בלי צורך בבידוק בטחוני. היתר זה בוטל לפני כחודשיים כאשר שונו נהלי האבטחה.

עד לשינוי הנהלים תלמידי ההסדר הנמצאים בישיבות בתקופת השל"ת (שירות ללא תשלום), היו מציגים את התעודה ונכנסים לתחנה מבלי להבדק, כמו כל חייל אחר.

פניות רבות התקבלו בעקבות הנהלים החדשים ותלמידי ישיבה רבים קבלו על כך שהמאבטחים אמרו להם: "התעודה הזו לא תופסת, לכו להיבדק כמו כולם". התלמידים מחו על שינוי הנהלים וביקשו לדעת מדוע כאשר הם לומדים בישיבה התעודה הצבאית "לא מספיק טובה עבור המאבטחים". בפניות הרבות שהגיעו נכתב בין השאר, "האם ייתכן שכשאנחנו בצבא סומכים עלינו שלא נפגע בעוברים ושבים ואילו כשאנו בישיבה, ויש לנו תעודה צבאית, פתאום אנחנו כן מסוכנים?" שאלו התלמידים.

חברי ההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי נרתמו לסייע והחלו לברר כיצד ניתן להחזיר את הנהלים שיאפשרו לבני ישבות ההסדר להיכנס כמו כל חיילי צה"ל. לאחר ניסיונות רבים לקבלת הסבר המניח את הדעת, שיחות עם חברת האבטחה, טלפונים למשטרה ועוד, התקבלה היום תשובתו של קצין הביטחון של התחנה המרכזית: "הפנייה שלכם נכונה, אין כל סיבה שיהיו הבדלים כאלה. אני אחדד את הנהלים למאבטחים".

חברי ההנהגה הצעירה הביעו את תודתם לקצין הביטחון ואומרים כי "בזכות פעולה מהירה שלנו יוכלו מעתה ואילך בני ישיבות ההסדר לחזור להיכנס לתחנה כמו כל חייל אחר. אין כל סיבה להפלות לרעה את בני הישיבות בתקופת לימודיהם בישיבה ואנו שמחים שהעניין נפתר על הצד הטוב ביותר".

הצעירים מבקשים מכל מי שזקוק לעזרה בכל תחום, "לא להסס ולפנות לצוות פניות הציבור של ההנהגה הצעירה האיחוד הלאומי".