נחישות לא נעימה בארה"ב. אובמה
נחישות לא נעימה בארה"ב. אובמהפלאש 90

שר הביטחון, אהוד ברק, בירך  את נשיא ארה"ב, ברק אובמה, על ניצחונו בבחירות.

ברק אמר הבוקר: "אין לי ספק שממשל אובמה ימשיך במדיניות שיסודה תמיכה בביטחון ישראל ומאמץ להתמודד עם האתגרים שמציב האזור בפני כולנו, תוך חתירה להתקדמות בתהליך המדיני. אני מאמין שבמסורת הידידות העמוקה ועל רקע הניסיון המשותף שנצבר עם הנשיא אובמה ניתן יהיה להתגבר גם על הבדלים בעמדות במידה שיהיו".

יו"ר הליכוד העולמי, ח"כ דני דנון, אשר מקורב לגורמים בכירים במפלגה הרפובליקאית בארה"ב, הגיב על בחירתו של ברק אובמה לתפקיד נשיא ארה"ב. "מדינת ישראל לא תתקפל בפני אובמה, בחירתו ממחישה שעל מדינת ישראל לדאוג לאינטרסים שלה- בעצמה", אמר דנון והוסיף: "אין על מי לסמוך חוץ מאשר על עצמנו".

דנון אף פנה לבכירים במפלגה הרפובליקאית, וביניהם מיט רומני ופול ראיין, ומתח ביקורת קשה על הנשיא הנבחר: "אובמה פגע בארה"ב על ידי הנהגת מדיניות חוץ נאיבית וקלוקלת, אשר העדיפה את העולם הערבי במקום את העולם המערבי ואת ישראל", אמר דנון.

האיחוד הלאומי מסר "ניצחון אובמה מעניק רוח גבית לשמאל הישראלי. הבחירות הקרובות יהיו על הקואליציה הלאומית שתעזור לנתניהו להתמודד מול הלחצים שלו. קואליציה יהודית מחזקת עם המפץ הסרוג של האיחוד הלאומי והבית היהודי או קואליציה שמאלנית רופסת עם לפיד ודרעי".

ח"כ שלמה מולה (קדימה) התייחס לנצחון נשיא ארה"ב ברק אובמה: "ראש הממשלה הזיק לישראל בהתערבותו השחצנית והבלתי מובנת לטובת נצחונו של מיט רומני. במבחן התוצאה, נגלה מאוחר מדי כי פגע ביחסים האסטרטגים בין המדינות. כפי שנאמר, נתניהו אכל את הדג וגם גורש מהעיר".

"בבחירות אלו אמריקה התמודדה עם שאלות שהרפובליקנים בחרו להתעלם מהן כמו: יחס למיעוטים, חזקים מול חלשים ויחס לבעלי ההון.  מזכיר לנו משהו? ברור כי תוצאות הבחירות בארה"ב ישפיעו גם על התוצאות בישראל ואני מקווה שהימין יעשה שיעורי בית גם כאן. כדאי מאוד שראש הממשלה יבקש את מחילתו של ברק אובמה ויעשה עם עצמו חשבון נפש נוקב ורציני", הוסיף.

סגן שר החוץ, דני אילון מברך את הנשיא אובאמה ואת העם בארה"ב. "הנשיא אובאמה בסיבוב השני יהיה נשיא מצוין לישראל".