שאול מופז
שאול מופזצילום: פלאש 90

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שאול מופז, שוחח אחר הצהריים (רביעי) עם שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו,  ובירך את הנשיא ברק אובמה על ניצחונו בבחירות.

מופז אמר לשגריר שפירו: "תמשיכו לחזק את הקשרים עם ישראל, ארה"ב היא ידידת אמת של ישראל ותמיד תהיה. ביחד נעמוד כחזית אחת מול האתגרים המשותפים".

מופז ביקש מהשגריר שפירו להעביר לנשיא אובמה איגרת ברכה על ניצחונו בבחירות.

במכתב התייחס מופז לפגישה שהתקיימה בניהם בבית הלבן לפני כשלושה חודשים, בה נידון הצורך לחזק את שיתוף פעולה בין ארה"ב לישראל בנושאים הבוערים במזה"ת.

"כתוצאה ממאמציך אדוני הנשיא" כתב מופז, "העולם כולו התאחד סביב משטר הסנקציות המחמיר ביותר איתו איראן אי פעם נאלצה להתמודד. בעוד שבישראל אנו מחוייבים למוכנות מתמדת להגן על עצמנו בכל מחיר, אנו גם חייבים גם לקחת חלק משמעותי ולשחק תפקיד משמעותי יותר בקידום מאמציך".

מופז התייחס גם לנושא חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים: "הקיפאון בתהליך השלום והמשך השליטה במיליוני פלסטינים בגדה המערבית עלול לשלול את קיומנו כמדינת העם היהודי. אדוני הנשיא, אני מברך אותך על המאמצים להחזיר את ישראל ושכניה בחזרה לשולחן המשא ומתן כאשר ארצות הברית  משמשת כמתווך הוגן ויעיל. למען ישראל ואזרחיה אני מבקש ממך להמשיך ולעשות זאת. בעוד שהשלום צריך להיות מושג בסופו של דבר בין ישראל לפלסטינים, לארה"ב יש תפקיד מרכזי סביב שולחן המשא ומתן".

יו"ר 'קדימה', שאול מופז חתם את מכתבו באיחולי הצלחה לנשיא בכהונתו הנוספת והביע תקווה שהיחסים המיוחדים בין שתי המדינות ישמרו. "מי ייתן וישראל וארצות הברית תמשכנה לעמוד כתף אל כתף כבעלות ברית וידידות". איחל מופז.