הרב מזרחי ואורי אריאל. היום
הרב מזרחי ואורי אריאל. היוםדובר האיחוד הלאומי

נציג תנועת ארץ ישראל שלנו, ח"כ לשעבר הרב אליעזר מזרחי נפגש עם ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) בלשכתו בירושלים.

בפגישה, שהתנהלה ברוח טובה, הועלתה האפשרות כי מפלגת תנועת ארץ ישראל שלנו תשתלב באיחוד הלאומי. בתום הפגישה נקבעה פגישה נוספת.

נציין כי הרב מזרחי מייצג ציבור רחב של חסידי חב"ד, והוא היה זה אשר מנע את "התרגיל המסריח" שבישל שמעון פרס, ובשל כך זוכה לאהדה בקרב ציבור הימין.

נזכיר כי הרב מזרחי היה חבר כנסת בסיעת "אגודת ישראל" בכנסת ה-12, לאחר שהרבי מליובאוויטש הביע את תמיכתו בסיעת אגודת ישראל. בשנת 1990 הפיל השמאל את ממשלת האחדות בסיוע אגודת ישראל במטרה להקים ממשלת שמאל במה שכונה "התרגיל המסריח", אך הרב מזרחי סירב להגיע לכנסת להצבעה על האמון בממשלה החדשה ובכך מנע את הקמת ממשלת השמאל והביא להקמת ממשלת ימין צרה.

לפני כשבועיים פרש ח"כ מיכאל בן ארי מתנועת ארץ ישראל שלנו כדי להקים מסגרת פוליטית חדשה עם עוזריו הפרלמנטרים עו"ד איתמר בן גביר וברוך מרזל.

ח"כ מיכאל בן ארי נפגש השבוע עם הרב שמואל אליהו וח"כ אורי אריאל. מטרת הפגישה הייתה כדי לשריין לבן ארי מקום ברשימה אך זה דחה את הצעה בשל סיבות אידאולוגיות.

בתוך כך, נציג מפלגת "מולדת" ברשימת "האיחוד הלאומי" לכנסת הנוכחית, אורי בנק, הודיע היום (חמישי) כי הוא מצטרף רשמית לאיחוד הצפוי בין "האיחוד הלאומי" ו"הבית היהודי" לקראת הבחירות לכנסת הבאה.

לדברי בנק, הוא שותף מלא למאמצים לאיחוד מפלגות הימין לריצות משותפות לכנסת מעל עשור, "החל מהימים בהם זכיתי לעמוד לצידם של רחבעם זאבי הי"ד, חנן פורת זצ"ל ובני בגין כאשר הם הקימו לראשונה את "האיחוד הלאומי" לקראת הבחירות של 1999. מאז ועד היום ניצלתי את כל עמדות ההשפעה שהיו לי ב"איחוד הלאומי", ובייחוד את תפקידי ארוך השנים כיו"ר הנהלת "מולדת", כדי לוודא שמירב הגורמים במחנה הלאומי האידיאולוגי יחברו לריצות משותפות לכנסת, אשר רק הן יכולות להניב כוח פוליטי אמיתי ומשפיע על הנעשה במדינה".

הצטרפות "מולדת" למגמת איחוד "האיחוד הלאומי" עם "הבית היהודי" קיבלה את ביטויה המעשי הראשון היום.

"מולדת" הודיעה לוועדת הבחירות המרכזית ולרשם המפלגות כי היא מסכימה ששמה של "תקומה" ישונה ל: "האיחוד הלאומי – תקומה" ושבאיחוד עם "הבית היהודי" וכי היא מתירה להשתמש באות "ט" במסגרת האותיות "טב", איתן רצו בבחירות הקודמות בהן שתי הרשימות חברו יחד.