יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, סבור כי אם ישראל לא תתפשר בנושא ירושלים כפי שאינה מתפשרת על זכות השיבה, הפלסטינים יוותרו על הדרישה לפיה מזרח העיר תהיה בירת המדינה הפלסטינית.

לפיד אמר את הדברים השבוע, ביום שלישי, במהלך הרצאה שקיימה "המועצה לשלום וביטחון" - המאגדת בכירים לשעבר במערכת הביטחון, הפועלים לקידום הקמת מדינה פלסטינית ולהובלת תהליך השלום.

מקור שהשתתף באירוע סיפר לעיתון "הארץ" כי אחד הנוכחים הזכיר את דברי לפיד נגד חלוקת ירושלים. "אתה רוצה ש-300 אלף הפלסטינים שגרים בשכונות הערביות של ירושלים יהיו ישראלים?", שאל את לפיד. יו"ר יש עתיד השיב בחיוב, "במדינת ישראל חיים ערבים וצריך ללמוד לחיות איתם", דברי לפיד.

מיד לאחר מכן הציג לפיד הערכה לגבי מרחב הגמישות הפלסטיני בסוגיית ירושלים, לפיד הדגיש כי לשיטתו ישראל תוכל להגיע להסכם שלום עם הפלסטינים מבלי לחלק את ירושלים וללא העברת הריבונות על השכונות הערביות בעיר לידי הפלסטינים.

"למה אבו-מאזן אמר פתאום שהוא יורד מזכות השיבה?", שאל לפיד תוך שהוא מתייחס לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית בראיון לערוץ 2 בסוף השבוע שעבר.

"אבו-מאזן ירד מזכות השיבה כי הפלסטינים זיהו שיש קונסנזוס מוחלט בציבור הישראלי בעניין הזה ולכן הם עוברים לנושא הבא", הוסיף לפיד. "אותו דבר צריך להיות בעניין ירושלים... אסור למצמץ בנושא הזה. בירושלים אין פשרות. אם הפלסטינים יבינו שבלי לוותר על ירושלים לא תהיה להם מדינה, הם ירדו גם מהדרישה הזו".