אבו מאזן. המתנחלים טרוריסטים
אבו מאזן. המתנחלים טרוריסטיםפלאש90

חבר הפרלמנט מטעם חמאס, יחיא מוסא, הנמנה על צמרת התנועה, אמר כי הוא מתנגד לביקור של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברצועת עזה, משום שלדבריו אבו מאזן מעוניין לנצל את הביקור כדי לכסות על התבטאויותיו האחרונות, מהן השתמע ויתור על עקרונות היסוד הפלסטיניים ועל מנת לחזק את הלגיטימציה לשלטונו.

מוסא האשים את אבו מאזן בחתירה להעמיק את הפילוג בזירה הפלסטינית בגלל התעקשותו לפנות לאו"ם בניסיון לקבל הכרה במדינה שאיננה חברה, וזאת במקום להגן על "המאבק הפלסטיני".

ובתוך כך, ארגון פתח האשים את ממשלת חמאס בהטלת איסור על כל פעילות גלויה לציון שמונה שנים למותו של ערפאת. פעילים הארגון מסרו לאל-שרק אל-אווסט, כי 36 מבכירי פתח ברצועת עזה זומנו לשיחות אצל גורמי הביטחון, ואלה הזהירו אותם מפני עריכת פעילות כלשהי על רקע זה. עוד ציינו, כי ממשלת חמאס ממשיכה להכביד ידיה על פעילות ארגון פתח באמצעות זימון תדיר של הפעילים לשיחות אזהרה והגבלות על תנועתם.

אתר אינטרנט המזוהה עם פתח חשף לאחרונה מסמכים המתעדים מפגשים בין צמרת חמאס המדינית והצבאית, בהן סוכם על אסטרטגיית פעולה לחסל את הנוכחות הפוליטית של ארגון פתח ברצועת עזה ולהתחיל לפעול באיו"ש כדי להפיל את הרשות הפלסטינית, בין היתר באמצעות ייזום פיגועי תופת בישראל.