אהוד ברק
אהוד ברקצילום: פלאש 90

שר הביטחון, אהוד ברק, נאם הערב (ראשון) בכנס הבינלאומי לביטחון המולדת בישראל.

שר הביטחון אמר כי "מבחינת ישראל, חמאס אחראי לירי ולניסיונות לפגוע בחיילים ובאזרחים גם אם משתתפים בו אחרים. והוא גם זה שיישא בעיקר המחיר. והמחיר יהיה קשה וכואב".

"ישראל לא תקבל בשום אופן את הכללים שחמאס מנסה לשנות בגבול הרצועה. צה"ל בהנחייתי, בוחן במהלך היממה האחרונה את אפשרויות החרפת התגובות נגד חמאס ושאר אירגוני הטרור בעזה. אנו נכה באירגוני הטרור בקצב הולך וגובר".

"צה"ל חזק מאוד", הדגיש ברק והוסיף כי ישראל פוגעת יום יום במחבלים בפגיעות חזקות ומדויקות, "סוללות 'כיפת ברזל' שינו באופן יסודי את ביטחון האזרחים. אך יש עדיין להשלים במהירות המיגון ברצועה 4.5-7 ק"מ".

ברק הבהיר כי ישראל לא תהסס להיכנס לפעילות צבאית בעזה, "חמאס ואירגוני הטרור מכירים את היכולות של צה"ל. אם נאלץ להיכנס שוב לעזה כדי להכות בחמאס ולהחזיר את ביטחון תושבי ישראל- לא נהסס".

בהתייחסו לאירועים בגבול ישראל - סוריה אמר ברק "הנחיתי את צה"ל להגיב בהקשר ובמקום במידה והדברים יישנו. היום נורתה שוב פצצת מרגמה משטח סוריה ונפלה במוצב צה"ל בתל חזקה. הרמטכ"ל הורה לירות לעבר עמדת מרגמות בשטח סוריה. זהו איתות לסורים כי לא נסבול עוד ירי לשטחנו".

"סוריה נמצאת כבר למעלה משנה במלחמת אזרחים אכזרית וצה"ל הונחה למנוע את גלישת הקרבות לשטחנו. ירי נוסף לשטח ישראל יגרור תגובה קשה יותר ויגבה מחיר מסוריה".