בית פגוע מרקטה בדרום
בית פגוע מרקטה בדרוםצילום: פלאש 90

פיקוד העורף פרסם הערב (ראשון) הנחיות ביטחון לתושבי היישובים הנמצאים בטווח של עד 40 קילומטר מרצועת עזה.

תושבי היישובים הנמצאים בטווח של עד 7 קילומטרים מרצועת עזה מתבקשים בהישמע אזעקה או קול נפץ, להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן המוגדר.

הלימודים יתקיימו בכל מוסדות החינוך, אך ההגעה למוסדות החינוך תבוצע בצורה מדורגת בתיאום עם הרשות המקומית.

על פי הוראות הביטחון לא יתקיימו התקהלויות והתכנסויות מעל 500 איש בשטח פתוח וסגור אך מקומות העבודה יפעלו כרגיל וכן מרכזי הקניות.

ביישובים בטווח של 7-40 קילומטר מרצועת עזה אין הגבלות והלימודים ומקומות העבודה יפעלו כרגיל. כמו כן התקהלויות גדולות מותרות.

בפיקוד העורף מדגישים כי בהישמע אזעקה יש להיכנס לממ"ד, ממ"ק, מקלט או חדר פנימי מוגן, בהתאם לזמן העומד לרשותנו, ולסגור דלתות וחלונות.

מי שנמצא מחוץ למבנה עליו להיכנס למבנה קרוב, בהתאם לזמן העומד לרשותנו. אם אין מבנה בקרבת מקום, או אם נמצאים בשטח פתוח, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

על הנוסעים ברכב לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה תוך פרק הזמן העומד לרשותנו - יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. במקרה שלא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך ולהמתין 10 דקות.

אם לא ניתנה הנחיה אחרת - לאחר 10 דקות ניתן לצאת ממיגון.

למידע נוסף ניתן לפנות לאתר האינטרנט של  פיקוד העורף בכתובת www.oref.org.il ובפייסבוק, וכן במרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 1207.