ניסן סלומיאנסקי
ניסן סלומיאנסקירועי עדות

חבר הכנסת לשעבר, המתמודד על מקום ברשימת הבית היהודי לכנסת, ניסן סלומיאנסקי, מוצא את עצמו בימים אלה, זמן קצר לפני הבחירות עצמן, במתקפה אינטרנטית המציגה אותו כמי שמנע את יציאת המפד"ל מממשלת שרון, מהלך שעשוי היה לסכל את העקירה מגוש קטיף.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם סלומיאנסקי הרואה במהלך אירוע מוזר שככל הנראה מבוצע על ידי בעלי אינטרסים. לדבריו מדובר ב"דברים ללא קשר למציאות". זאת בעיקר לנוכח עברו כמזכ"ל גוש אמונים, קמב"ץ מועצת יש"ע ומקימם של ישובים רבים.

יצוין כי בעקבות המתקפה עליו מפרסמים ראש ועד מתיישבי גוש קטיף מכתב תמיכה בסלומיאנסקי ובו הם כותבים: "הצטערנו לשמוע שברשת האינטרנט פועלים בימים האחרונים גורמים אינטרסנטים המנסים להכפיש את שמו של ידידנו ניסן סלומינסקי כדי לפגוע בסיכויו להיבחר לרשימת הבית היהודי. אנו מבקשים להבהיר כי ניסן היה שותף בכיר במאבק להצלת גוש קטיף, סייע לנו בכל דרך אפשרית גם בכנסת וגם בעבודת השטח השתתף בכל האירועים ומלווה אותנו לכל אורך הדרך - לפני הגירוש וגם בימים הקשים שבאו בעקבותיו".

עוד נכתב במכתב המדובר כי "ניסן סלומינסקי משלב באישיותו ובפועלו את אחדות ערכיה של הציונות הדתית: ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. ענייני ההתיישבות ואחדות העם הם נר לרגליו, ואנו תקווה שמצביעי הבית היהודי ישכילו להציבו במקום הראשון ברשימת המפלגה לכנסת".

על המכתב חתומים אליעזר אורבך - יו"ר וועד התושבים, אהרון חזות - יו"ר וועד החקלאים, ליאור כלפא - מזכיר נווה דקלים יו"ר וועד התושבים לשעבר, הרב גבי קדוש - מראשי וועד רבני גוש קטיף, זבולון כלפא - מזכיר עצמונה ושומריה ואחרים.

בראיון מספר סלומיאנסקי  על ימי טרום העקירה והלבטים הקשים שהעסיקו את חברי סיעת המפד"ל שמנתה אז שישה חברי כנסת. ההתלבטות הגדולה הייתה האם נכון לעזוב את הממשלה ולהביא לכניסתה של מפלגת העבודה במקום המפד"ל - מהלך שיזרז את ביצוע הליך העקירה.

"ההתלבטות הייתה מה הדרך הנכונה", אומר סלומיאנסקי המספר על שורת מפגשים עם הרב מרדכי אליהו זצ"ל והרב אברהם שפירא זצ"ל, בביתו של הרב שפירא, ו"במשך שלושה ימים נפגשנו אחר הצהרים ובערב עם הרבנים, וכל אחד ואחד מאיתנו דיבר והציג את שיקוליו. אחרי שלושה ימים התכנסנו שוב בבית הרב שפירא. בראש השולחן ישבו הרב שפירא והרב אליהו ובסוף הדברים הם אמרו שקודם כל אנחנו לא מתפרקים, ובנוסף אמרו לנו 'אתם מבינים יותר מאיתנו ותחליטו מה צריך לעשות. אם באופן אישי כל אחד ירצה תשובה יוכל לפנות לרבו כדי להחליט'.

התשובה הזו הייתה לפלא בעינינו. הרי ביקשנו את תגובתם והנה הם מחזירים לנו את הכדור. ביקשתי הסבר והרב שפירא הסביר ואמר 'אתם מבינים בפוליטיקה, ומה נכון ומה לא'. הוא הסביר לנו שהדיונים התקיימו כדי שיתברר להם אם השיקולים שלנו הם אמיתיים או שיש שיקולים זרים מאחורי העמדה שאנחנו מציגים, ו'אחרי שראינו ושמענו שכל אחד מדבר בדם ליבו השתכנענו שאין שיקולים זרים, ואם כך אתם צריכים לשבת ולהחליט מתי לעזוב ואם יש סיכוי שעזיבה תעזור'", מצטט סלומיאנסקי את דברי הרב שפירא.

עוד מוסיף סלומיאנסקי ומספר כי ביום שלמחרת הלך לבית הרב שפירא לבדו כדי להיוועץ כיצד לנהוג באופן אישי כפי שיעצו הרבנים. "הוא אמר לי אתה נשאר. הייתי קשור לרבנים כבן בית ומאז הייתי מדווח לרב כמעט מדי יום או ישירות אליו או דרך בנו רבי יעקב על המצב. והוא היה אומר לי תישאר, עד שהגיע הרגע שבו הוא אמר לי 'ניסן תעזוב' ובאותו יום עזבנו".

בדבריו מספר סלומיאנסקי שבהזדמנות אחת בה הגיעו לביתו בכירים מראשי גוש קטיף שדרשו ממנו לעזוב את הממשלה, הכניסם לביתם וסיפר להם על הקשר הרציף עם הרב שפירא ועל הוראתו להישאר בממשלה. "אמרתי את הדברים לפחות לשניים מראשי הגוש שהגיעו לשוחח, והם אמרו שאם כך הם יורדים מהעניין".

כעת מקווה סלומיאנסקי שהמתקפה האינטרנטית עליו תחלוף ותאפשר לחברי המפלגה לבחון את הנתונים כראוי. "אני מקווה שאם זה משהו יזום לא על כך תהיה תפארתה של המפד"ל המתחדשת, לא על מציאת דברים לא רלוונטיים".