האם אתם זכאים לפיצויים מירי רקטות?

יו"ר ועדת ערר של מס רכוש וקרן הפיצויים, עו"ד אמיר שושני, הסביר בראיון לערוץ 7 איזו פגיעת רקטה מזכה בפיצוי כספי ומתי על הנפגע לפנות לביטוח לאומי.

"אדם שהרכוש שלו נפגע כתוצאה מרקטות, צריך לזכור שמס רכוש מפצה רק על נזק ברכוש. מי שנפגע בפגיעות גוף צריך לפנות לביטוח הלאומי", הסביר שושני והדגיש כי לא כדאי לסמוך על ה'מסלול האוטומטי' של הליך קבלת הפיצויים "יש להגיש תביעה למס רכוש אך קודם לכן ייגש לתחנת המשטרה הקרובה לביתו ויקבל אישור מיוחד שיקל עליו לקבל את הפיצוי שמגיע לו".

שושני הסביר עוד כי אדם שלא הלך לעבודה כתוצאה מפגיעת רכוש, לא זכאי לקבל פיצוי כיוון שמדובר בנזק ישיר, "לעומת זאת, בעלי עסקים זכאים לקבל נזק עקיף כתוצאה מסגירת העסק וכדו' בעקבות מצב חרום".

עוד ציין שושני כי יש 30 יום להגיש ערר לועדת הערר של מס רכוש, "אני ממליץ לא ללכת לבד אלא לקבל עזרה מקצועית מעורכי דין שמבינים בנושא. אנשים רבים לא טוענים את הטענות הנכונות וכתוצאה מכך הם לא מקבלים את הפיצוי שיכול היה להגיע להם".

"המדינה מוכנה ורוצה לשלם פיצויים", הדגיש עו"ד שושני, "היא כמובן לא רוצה לשלם למי שלא מגיע לו ולא תמיד המקרים ברורים ולכן יש את ועדת הערר".

עו"ד שושני מתפקד גם כיו"ר פורום ביטוח תביעות רכוש בפורטל "משפטי"