בלבלו אותם
בלבלו אותםFlash 90

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר הערב בנאומו בישיבה שלא מן המניין של מועצת הליגה הערבית בדרג של שרים כי בכוונתו להגיש לאו"ם את הבקשה להכיר במדינת פלסטין ביום ה-29 בנובמבר (יום ההכרזה על הקמת מדינת ישראל), בו מצוין יום ההזדהות עם פלסטין.

"איננו רוצים להגיע לעימות עם איש, לא עם ארה"ב או ישראל", אמר אבו מאזן. “אנו חותרים לבסס את מעמדן של האדמות הפלסטיניות שלנו שנכבשו בשנת 1967, כולל ירושלים, משום לישראל תפיסה אחרת, ולפיה האדמות הפלסטיניות משנת 1967 הם אדמות הנתונות במחלוקת, כלומר נתונות למו"מ".

עוד אמר אבו מאזן: “אנו רוצים שהעולם ידע שהאדמות הפלסטיניות הכבושות משנת 1967 הם אדמות של מדינה כבושה, או מדינה תחת כיבוש, וכי כל פעולת התנחלות מתחילתה ועד סופה היא אסורה וחל עליה סעיף 49 של אמנת ז'נבה".

אם תוכר מדינת פלסטין היא תהיה המדינה ה-194 החברה באו"ם, וגם מספר זה סמלי בעיני הפלסטינים, שכן על פי פרשנותם החלטה 194 של האו"ם מאשרת את זכות השיבה של הפלסטינים לשטח ישראל.

בעקבות דבריו של אבו מאזן אמר ח"כ משה מוץ מטלון, חבר ועדת חוץ ובטחון, כי "יצא המרצע מן השק! לפני שייצא בהצהרות, שיתחיל בגינוי ירי הטרוריסטים על ילדים ואזרחים חפים מפשע".

"מה יגידו עכשיו יחימוביץ, מופז, גלאון וחבריהם, החברים הטובים של אבו מאזן, שסינגרו עליו בשבוע האחרון במקום לקרוא לו לנצור האש?", תמה מטלון.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח אמש (ראשון) עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, ועדכן אותו כי הוא מתנגד לבקשתם לשדרג את מעמד הרשות באו"ם כ"מדינה שאינה חברה".

דוברו של אבו מאזן, נביל רבו רדינה, אמר כי יו"ר הרשות הסביר לנשיא אובמה את המניעים ליוזמה הפלסטינית, כגון "המשך הבנייה בהתנחלויות והמשך ההתקפות על התושבים הפלסטינים ורכושם".