יאיר גרבוז
יאיר גרבוזצילום: פלאש 90

הצייר והסופר יאיר גרבוז זועם על החלטת משרד התרבות לתקצב את המוזיאונים ביו"ש, כפי שמתוקצבים מוזיאונים בכל רחבי הארץ.

בתחילת הראיון לגלי צה"ל ניסה גרבוז בציניות לקשר בין המוזיאונים ביו"ש לפעילות "תג מחיר" ואמר "שיציבו ליד התמונות במוזיאון תג מחיר...".

גרבוז הוסיף כי יש מגמה שסוברת שביו"ש מתקיים ההמשך של הציונות ובתל אביב יושבים האנשים שמאיימים על הציונות. לדבריו, המתנחלים מסכנים את הציונות ולא מעודדים אותה.

השרה לימור לבנת, סירבה להתעמת עם גרבוז בשידור חי, ואמרה כי תושבי יהודה ושומרון הם אזרחי מדינת ישראל בדיוק כמו כל תושבי המדינה. "המתנגחים לא מבינים שיש כמה מוזיאונים שראויים להכרה", אמרה והזכירה את המוזיאון במעלה אדומים שם הוצבו יצירותיו של הצייר הישראלי משה קסטל, "לא יכול להיות שבגלל שקסטל התגורר במעלה אדומים וביקש את יצירותיו שם לא נוכל לעזור למוסד", אמרה.

ההחלטה לתקצוב המוזיאונים היא יוזמה של יו״ר הוועדה לביקורת המדינה ח״כ אורי אריאל שהעביר את חוק המוזיאונים בכנסת בקריאה ראשונה וועדת החינוך הכינה אותו לקריאה שניה ושלישית.

בעקבות כך ביקשו במשרד הביטחון לחתום על צו אלוף שיחיל את החוק על המוזיאונים כדי למנוע החלת החוק הישראלי לראשונה ביו״ש. לאחר מכן עבר הטיפול לידי לשכת השרה לבנת שקידמה אף היא את החוק.

אריאל בירך את השרה לבנת על הצטרפותה למהלך , "אני שמח שפעילותי המאומצת במהלך העשור האחרון גרמה למשרד הביטחון להתעשת ולהבין שהתרבות שייכת לכלל אזרחי ישראל שזכאים לתקצוב שווה. ברצוני לברך את השרה לימור לבנת שלאחר חתימת הצו קיבלה לידיה את המשך הפעילות והשלימה את הקמת המועצה ותקצוב המוזיאונים".