צביקה סלונים
צביקה סלוניםפרס מוסקוביץ' לציונות

במוזיאון הארכיאולוגיה בשומרון מברכים על החלטת שרת התרבות והספורט, לימור לבנת (ליכוד), להחיל את חוק המוזיאונים על יהודה ושומרון.

השרה לבנת הודיעה בתחילת השבוע כי הקימה את "מועצת המוזיאונים יהודה ושומרון", שתאפשר תקצוב המוזיאונים הפועלים באיזור יהודה ושומרון.

הקמת המועצה התאפשרה הודות ללחצים שהפעילה לבנת וח"כ אורי אריאל להוצאת צו אלוף, שיחיל את הוראות חוק המוזיאונים גם ביהודה ושומרון.

חתן פרס מוסקוביץ לציונות ומנהל מוזיאון קדם לארכיאולוגיה בשומרון, צביקה סלונים, מברך בערוץ 7 על ההחלטה, "שלושים שנה שאנחנו פועלים ובמהלך השנים צברנו מאות פריטים, אפילו מאז תקופת האבות...אריאל שרון העניק לנו בזמנו את המבנה הראשון, מאז לא קבלנו גרוש מהמדינה", מספר סלונים.

סלונים מציין כי למרות שעד כה חוק המוזיאונים לא הוחל עליהם, המוזיאון זכה להערכה רבה בקרב חוקרים מהארץ ומהעולם. "בזמנו, קמ"ט העתיקות, איציק מגן, הסכים שכל הממצאים יישארו אצלנו ולא יועברו למוזיאון רוקפלר, זאת חרף העובדה שהוא לא מכבד את עובדת קיומנו".

אין סיבה שחנוכייה בת אלפיים שנה או גביע עתיק בן מאות שנים לא יישאר כאן בשומרון", מוסיף סלונים.

לדבריו, המוזיאון עומד בקריטריונים בינלאומיים, "כמו שהקמנו בזמנו את המרכז האוניברסיטאי אריאל ולמרות כל המחאות, כך אנחנו נוכר רשמית כמוזיאון שמגיע לו, בזכות ולא בחסד, לקבל את התקציבים ממדינת ישראל".