יונה יהב
יונה יהבצילום: פלאש 90

שבוע לאחר מכתב ההתרעה של ועד מתיישבי השומרון והישוב איתמר אל ראש עירית חיפה להתנצלות בטרם תוגש נגדו תביעת לשון הרע, שלח ראש העיר יונה יהב מכתב בו הוא מתנצל בפני מי שנפגעו מדבריו.

כזכור, בכנס אילת העיתונות החודש השתלח ראש עירית חיפה יונה יהב במילים חריפות בתושבי איתמר: "מדוע הימין לא יעשה תחקיר ויחקור לעומק איך הוא מוליד עשבים שוטים עמו יגאל עמיר, כמו תושבי איתמר? ... תג מחיר יצא מאיתמר".

הדברים גרמו לסערה גדולה. ועצו של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן  הטיח בראש עירית חיפה יונה יהב אל מול מאות העיתונאים שנכחו באולם "האם אתה מכוון למשפחת פוגל?! תתבייש לך, אתה מסית ומוציא דיבה!".

דגן הודיע ליונה יהב, אל מול כל העיתונאים באירוע, כי הוא ייתבע בתביעת לשון הרע בשם תושבי הישוב איתמר. אכן, מיד בבוקר שלמחרת שלח היועץ המשפטי של ועד מתיישבי השומרון עו"ד דורון ניר-צבי מכתב ליהב בו הוא מתרה בפניו כי אם לא יתנצל בפני תושבי הישוב הוא ייתבע בתביעת דיבה.

בעקבות המכתב כתב יונה יהב ליועץ המשפטי של ועד מתיישבי השומרון כי לא התכוון להכתים את תושבי איתמר או ציבור המתיישבים וכי הוא מתנצל אם מי מהם נפגע מהדברים. בתחילת מכתבו מחדד יהב כי הוא אינו חוזר בו מהביקורת על האוירה בגבעות שלדבריו הובילה לאירועי תג מחיר, אך מדגיש כי "לא היה בדברי חלילה כדי להכתים את כל התושבים איתמר או את ציבור המתיישבים, המיצגים גם רעיונות מבורכים של ציונות, חוסן ואמונה".

בהמשך לדברים הדגיש "כשם שאני מברך על הערכים המובילים את צעירי ההתנחלויות לאייש את שרשרת הפיקוד בצה"ל, כך אני מגנה כל פעילות קיצונית ואלימה המבקשת לקעקע סיכוי לחיים משותפים עם שכננו".

בסיום מכתבו הגדיש יונה יהב "בתוך כך, כמובן שאני מתנצל אם מי מהציבור מצא את עצמו נפגע מהדברים, שלא לצורך".