עביר עבוד
עביר עבודבאדיבות המשפחה

עביר עבוד, נערה צעירה משפרעם, הובהלה לפני כשבועיים לבית החולים רמב"ם כשהיא במצב קשה.

זמן קצר לפני כן, לקחה עביר חלק בקורס החייאה שהתקיים בבית הספר בשפרעם, אך כאשר התחילה לתרגל, כמו יתר חבריה, את תרגילי החייאה על בובת התרגול, הנערה התמוטטה במפתיע ואיבדה את הכרתה.

כאשר הגיעה עביר לרמב"ם, היא אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים, ובמשך שמונה ימים, נלחמו הרופאים על חייה, אך לבסוף, בשבוע שעבר, עביר נפטרה, חודש ימים לפני יום הולדתה ה-15.

במשך כל הזמן שהותה של עביר במחלקה לטיפול נמרץ ילדים ברמב"ם, משפחתה קיוותה לנס רפואי. כאשר הסיכויים לנס הלכו וקטנו, החליטו הוריה של עביר לגרום לנס הזה לקרות אצל מישהו אחר. ברגע אחד, קיבלו הוריה של עביר, אכרם וסמר, את אחת ההחלטות הכי קשות ששני הורים יכולים לקבל: לתרום את איבריה של עביר למטופלים אחרים הזקוקים להשתלה.

אמה של עביר, סמר, סיפרה על השיקולים שהובילו אותה לתרום את איבריה של בתה הקטנה, "זוהי החלטה לא פשוטה, אבל קיבלנו אותה במטרה לעזור להורים ולילדים נוספים שנמצאים במצב שבו היינו. זה לא קל לראות את הילד שלך שוכב בבית החולים, מבלי שתוכל לעזור לו. אנחנו רצינו למנוע את הכאב הזה מהורים וילדים אחרים, ומקווים בכל ליבנו שהצלחנו לעשות את זה".

מותה הפתאומי של עביר, תפס את כל בני משפחתה ומכריה בהפתעה. הוריה מספרים על ילדה בריאה ופעילה שעסקה בכל תחומי הספורט: ריקוד בלט מגיל חמש, שחייה, רכיבה על אופנים, שיט בקיאקים ועוד. עד היום לא ברור מה היה הגורם להתמוטטותה של הנערה, אך ככל הנראה היא סבלה מהפרעת קצב בליבה. 

זמן קצר לאחר מותה של עביר, הושתלו איבריה בשלושה מטופלים: בבית החולים הדסה בירושלים בוצעו השתלות כליה וכבד, ובבית החולים בילינסון הושתלה כליה נוספת.

"הכאב הוא קשה מנשוא", אומרת סמר, אמה של עביר, "היכולת לתת ולעזור למשפחות אחרות, ואולי למנוע מהם את הכאב הזה, להבין שאולי עזרנו להם להמשיך לחיות, יש בזה נחמה מסוימת".