אמי"ת באר שבע
אמי"ת באר שבעאתר בית הספר

מנהלת מקיף אמי"ת בבאר שבע, דרורה גופס, סיפרה בראיון לערוץ 7 על הימים שעברו עליה בירי רקטות ועל ההכנות לקראת החזרה לשגרה.

"השבוע היה לא פשוט", ציינה גופס, "מדובר ביציאה מהשגרה ובאזעקות הנשמעות במהלך שמונה ימים יום ולילה. עם זאת מבחינת בית הספר, עבור צוות המורים והתלמידים אלו היו גם ימים של עידוד וחיזוק".

בבית הספר מקיף אמי"ת לומדים כ-1,300 תלמידים, ודרורה גופס סיפרה כי הצוות החינוכי היה בקשר מתמיד עם התלמידים - בטלפונים, במיילים, באתר הבית ספרי ובפייסבוק.

גופס משוכנעת כי חלק מתלמידיה חוו חוויות קשות במהלך השבוע האחרון, "יש תלמידים שקשה להם ברמה משפחתית או שהם בחרדה. מצד שני חלקם היו בהתנדבויות בתוך העיר וחלקם יצאו מחוץ לעיר. כולם הבינו את המצב ונהגו באורך רוח והם רוצים, כמה שזה נשמע מוזר, לחזור לבית הספר. התלמידים מחפשים את המסגרת", ציינה גופס.

על העבודה במוסד גדול כל כך, סיפרה דרורה גופס כי העבודה נעשית בצורה של מניפה, "יש  הצוות הניהולי הכולל את המנהל והסגנים, רכזי שכבות ויועצת לכל שכבת גיל. גם במהלך השבוע הזה הצוות הניהולי התכנס והיה ברור שכל מה שהוחלט באותה פגישה עובר למורים ומשם לתלמידים וכך סוגרים מעגלים".

"כמנהלת המוסד, אני מתקשרת עם התלמידים דרך האתר ובשבוע זה נתתי את מספר הנייד האישי שלי על מנת שכל תלמיד יוכל להגיע אלי בכל זמן נתון כדי שנוכל לטפל בכל בעיה שהיא מעבר לטיפול הרגיל של היועצות".

בית ספר המקיף אמי"ת באר שבע מתכונן לחזרת התלמידים לספסלי הלימודים, "אנו נערכים ליום שאחרי. נצטרך לאתר את הקולות השקטים. אין לי ספק שיש ילדים שחוו חרדות ברמה מאוד גבוהה ואולי זה לא יהיה ניכר בימים הראשונים, אבל אנחנו חייבים להיות ערים בימים שמעבר ליום-יומיים, זאת על ידי הרבה יותר שיחות אישיות עם התלמידים, יותר יועצות בכיתות, לנסות יותר לראות את התחושות שהילדים ספגו ולאתר את מי שזקוק לעזרה".

לשירות הפסיכולוגי בעיר יש הרבה תכניות של זיהוי וטיפול ברמה הראשונית, "במהלך הימים האלה ביקשתי מהיועצים לשלוח למחנכים את ההפעלות, כדי שכבר ביום הראשון של החזרה ללימודים יהיו להם הכלים לזיהוי הנכון".