מכון אריאל

עשרות בני אדם חגו אמש את "חג הסמיכה" של מכון אריאל, שהתקיים במלון רמדה רבירושלים. 41 תלמידים קיבלו לאחר שנים של למידה סמיכה של דיינות ורבנות.

נשיא מכון אריאל, הרב שאר ישוב הכהן, אמר ל'ערוץ 7': "מקובל מאוד בישיבות בארה"ב לתת סמיכה ביום הזה. אנחנו ממשיכים היום את דרכו של הרב קוק ללמוד לשם לשרת את הציבור ולא רק לשם הלימוד".

הרב ישוב הכהן הוסיף כי "הרב קוק דגל בכך שיהיו תלמידים מכל המגזרים ומכל החסידויות ומכל הישיבות. זו הייחודיות של מכון אריאל. יש מגוון וכולם מוצאים בו בית, וזו הרוח שירשנו מהרב קוק ואבי הנזיר זצ”ל".

מנכ"ל מכון אריאל, הרב דוד טבצ'ניק, אמר, "זהו יום חג, 41 מבוגרי המוסד מקבלים סמיכת חכמים לרבנות ולדיינות וזה גאוותנו. יש כאן התרגשות גדולה".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב (כצל'ה) כץ אמר בנאומו לקהל הנוכחים, "אנחנו שמחים בדיינים וברבנים, ורואים בהם המשך של תלמידי חכמים של ארץ ישראל, אשר יביאו את כלל עם ישראל למצב נפשי ורוחני גבוה".

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר, "המשימה שלכם היא כבירה - לפתוח את הלבבות לכל יהודי בעם ישראל, ולהכניס את כולם לאוהל התורה את כולם מבלי להתגמש בעקרונות שלנו - עם ישראל עם תורת ישראל בארץ ישראל. בעשרת השם ננצח".

רב חטיבת כפיר, סרן ניר יפה, אמר באירוע, "יום חשוב בשביל לשלב בין ההלכה לעשייה, ולהוציא לפועל את כל מה שלמדנו. אני פוגש אותם יום יום בצבא. רב זה מקצוע מאוד נחשק ואנחנו ברבנות מובילים את צה"ל ברוח. זה לא פשוט וזה דורש הכרעה בשטח עם החיילים".

הרב איתן אדיר אמר כי ש מספר רב של לומדי תורה שרוצים להיות דיינים, "הקושי היום להיות דיין מצריך שנות למידה של 7 עד עשר שנים. דיין היום הוא מנהיג של ציבור. מסתכלים עליו לא רק על הידע שלו אלא גם על ההתנהגות ועל הדיבור וההנהגה שלו, ועל הדיין לעשות את זה יום יום ולא מספיק הידע התורני שלו". את הערב ליווה בניגון מוסא ברלין.