שנחאי, סין
שנחאי, סיןצילום: פלאש 90

מראיון שהתקיים באחרונה עם פקיד בכיר במשטר הסיני מתחזק החשד ולפיו המשפטנית גו קאי לאי, רעייתו של פוליטיקאי סיני בכיר שהודח בשנה שעברה מתפקידו, עסקה במכירת גופות ואיברים של אסירי מצפון. כך מדווח אתר 'אפוק טיימס'.

על פי החשדות המתחזקים לנוכח עוד ועוד נתונים הגופות שמכרה המשפטנית הסינית הועברו לשימור במפעלים שונים לקראת הצגתן בתערוכות ברחבי העולם.

בהקשר זה זכור המאבק הציבורי הנרחב נגד קיומה באחרונה של תערוכת הגופות בתל אביב. המוחים נגד התערוכה הציגו נתונים ולפיהם הגופות הן של אסירי מצפון סיניים שהומתו על ידי המשטר שם. כעת כאמור מתחזק החשד ולפיו רעייתו של הבכיר הסיני הייתה חלק מתעשיית מכירת הגופות.

ב'אפוק' מזכירים כי לפני כשלושה חודשים דווח על רווחים ששילשלה לכיסה המשפטנית, רעיית הבכיר המודח, במכירת גופות למפעלי שימור. זאת בתקופה בה כיהן בעלה כראש העיר דא-ליין.

הראיון המחזק את החשד נגד המשפטנית הוא אחד משני ראיונות שהתקיימו באחרונה על ידי ארגון זכויות אדם עם בכירים סיניים. על פי הדיווח ב'אפוק' הארגון יצר קשר עם פקיד רשמי ממשרד 610, גוף שהוקם במיוחד כדי לאכוף את רדיפת הפאלון גונג. תיעוד השיחה כפי שהוא מתומלל ב'אפוק':

חוקר: "האם אתה מודע לכך שאתם קבוצה של פושעים פליליים? חשבת פעם על מה שיקרה לכם ברגע שהרדיפה [נגד הפאלון גונג] תסתיים? תראה את גו קאי-לאי".

ג'או, פקיד משרד 610: "גו קאי-לאי מכרה איברים של פאלון גונג".

חוקר: "מה אמרת?"

ג'או: "אמרתי, גו קאי-לאי מכרה איברים של אנשי פאלון גונג... וזה לא היה רק פאלון גונג".

החשד מתחזק גם משיחה אחרת שהתקיימה בין תחקירן הארגון לראש משטרת העיר דא-ליין שבמחוז ליאו-נינג, סון גואנג-טיאן. התחקירן התחזה למזכירו של מזכיר המפלגה הקומוניסטית במחוז ליאו-נינג, וכך נשמעה השיחה ביניהם:

חוקר: "קרו הרבה דברים. לא משנה מה, אם מישהו ישאל, אל תחשוף שגו קאי-לאי מכרה גופות של מתרגלי פאלון גונג".

מפקד משטרת דא-ליין, סון גואנג-טיאן: "מי אתה?"

חוקר: "שם המשפחה שלי הוא וונג".

סון גואנג-טיאן: "שם המשפחה של מזכירו האישי של מזכיר המפלגה שיאה הוא וונג?"

חוקר: "כן, הועברתי לכאן לאחרונה".

סון גואנג-טיאן: "הא".

חוקר: "האם אתה מסוגל לעשות זאת?"

סון גואנג-טיאן: "הא, המשך".

חוקר: "אם מחלקות אחרות שואלות על זה, תוודא שאתה לא חושף שום דבר".

סון גואנג-טיאן: "הממ, מה עוד אתה רוצה לומר לי?"

חוקר: "המזכיר שיאה גם רוצה לומר לך שעליך לוודא שגם אנשי הלשכה לביטחון הציבור של דא-ליין ישמרו את זה בסוד".

סון גואנג-טיאן: "בבקשה תאמר למזכיר שיאה לסמוך עלי; אדאג לבצע את זה".

עוד מדווח 'אפוק' על שיחה טלפונית נוספת שהתקיימה בין אותו ארגון זכויות אדם לבין סווי הונג-ג'ין, פרופסור באוניברסיטה הרפואית של דא-ליין, שהקים את חברת הפלסטינציה של האוניברסיטה וכיהן בעבר כמנכ"ל חברת הפלסטינציה "פון הייגן דא-ליין", המתמחה בפלסטינציה של גופות.

מהשיחה עולה כי רבות מהגופות שסופקו לחברות שלו התקבלו מהלשכה העירונית לביטחון הציבור בדא-ליין.

זהו תמליל השיחה:

חוקר: "מה היה המקור העיקרי של הגופות ששימשו את החברה שלך?"

סווי הונג-ג'ין: "קיבלנו עשרות [גופות] ממשרדי ביטחון הציבור... זה היה... מהלשכה לביטחון הציבור".

חוקר: "מהלשכה לביטחון הציבור, כמה גופות קיבלתם?"

סווי: "אני לא זוכר. כנראה כמה עשרות".

חוקר: "איזו לשכה לביטחון ציבור?"

סווי: "של העיר דא-ליין. הלשכה לביטחון הציבור של העיר דא-ליין".

אתר 'אפוק טיימס' מזכיר כי "בין השנים 2000-1999 הוקמו בעיר דא-ליין, שבה כיהן אז בו שי-לאי כראש עיר, שני מפעלים העוסקים בשימור גופות. הגופות מהמפעלים נשלחו בהמשך לתערוכות מסביב לעולם, המציגות גופות. המפעלים אושרו על ידי המשרדים הסיניים הרלוונטיים, כשבו שי-לאי עצמו מעורב אישית באישור הרישום".

עוד מדווח כי "במקביל, קמו בסין עשרה מפעלים נוספים לשימור גופות. ב-2003 דיווח המגזין “The Oriental Outlook Magazine", המסונף לסוכנות הידיעות הסינית הממלכתית "שינחואה", כי באותה שנה סין הייתה המדינה שייצאה לחו"ל את הכמות הגדולה ביותר בעולם של גופות אדם".