רוני דניאל
רוני דניאלצילום: פלאש 90

הפרשן הצבאי של חדשות ערוץ 2 מתייחס בראיון למגזין mako לעימות שפרץ בינו לבין ח"כ אחמד טיבי בשידור חי במהלך מבצע "עמוד ענן".

טיבי כזכור זעם על דניאל לאחר שקרא לצה"ל לפעול ביד קשה נגד ארגוני הטרור בעזה, "אתה קורא לעצמיך פרשן צבאי? תתבייש. אתה מסית את צה"ל. חסר רגש שכמוך", הטיח בו טיבי. "אני בז לך". 

דניאל אומר "זה הכל הצגות, אין סיבה להתרגש. אני מכיר את ההצגות של אחמד טיבי באולפן, הוא פוליטיקאי לפני בחירות והוא צריך לקרוץ לאנשים שלו. הוא דיבר לקהל מצביעיו, אני לא בא אליו בטענות אפילו...אני חס וחלילה לא בעד שייפגעו אזרחים לא מעורבים, אבל אם אתה מחזיק מחסן תחמושת מתחת לבית שלך, למה מצפים? שהם יירו לשטחנו והבית הזה לא ייפגע? אני יודע בדיעבד, שאותו בית שאחמד טיבי דיבר עליו – אם היו יודעים את מספר האזרחים שנמצאים שם, לא היו פוגעים בו".

על הלחימה המורכבת של צה"ל מגלה דניאל "המציאות מורכבת, יש לא מעט מבוקשים שמכניסים לאוטו ילדים וככה הם נוסעים איתם ברחבי עזה, אלה העובדות. אני ראיתי צילומים של מבוקשים שלוקחים ילד ורצים איתו מסמטה לסמטה. אז הצבא מחויב לזהירות ומתאמץ מאוד לא לפגוע באזרחים אבל הלו, זאת מלחמה וזה לא תמיד מצליח".

איזה פתק ישים בקלפי? דניאל לא מסכים לגלות, "אנשים חושבים שאני ימין פוליטי, וזה לא בהכרח. אני בהחלט ביטחוניסט, ובסדר העדיפויות אכפת לי קודם כל מאזרחי ישראל ומהחיילים, ורק אחר כך מהאזרחים בעזה. קודם הצד שלנו, אחר כך הצד שלהם, זה הדירוג שלי, ומי שיש לו מדרג אחר – שיבושם לו".