רשת חברתית גם בנייד.
רשת חברתית גם בנייד.פלאש 90

בעקבות בקשת ועד העובדים ב"פלאפון" מיו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, הכריזה היום ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה. מדובר בסכסוך עבודה תקדימי שכן זו הפעם הראשונה שבה מוכרז סכסוך בענף הסלולאר. הסכסוך הוכרז בעקבות סירוב ההנהלה להכיר בהתארגנות העובדים בחברה בוועד החדש. זאת לאחר שלמעלה משליש מעובדי החברה, כ- 1700 עובדים, הצטרפו להסתדרות.

בוועד דורשים מההנהלה להכיר בהתארגנות ולפתוח במו"מ על הסכם קיבוצי לשיפור תנאי ההעסקה כמי שמתחייב בחוק, ואף להימנע מהמשך ניסיונות הסיכול של מהלך ההתארגנות. יצוין כי אם ההנהלה תמשיך בסירובה לקיים את חובתה כלפי העובדים יוכל ועד העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים בתום 14 יום.

בוועד העובדים קוראים גם הבוקר לשאול אלוביץ, בעל השליטה בחברת "בזק", חברת האם של "פלאפון", לגלות אחריות ולא לאפשר להנהלת פלאפון, בראשות המנכ"ל, גיל שרון, להמשיך ולדרדר את יחסי העבודה בחברה.

מהוועד נמסר כי "מאז תחילת מהלך ההתארגנות נהגנו באחריות רבה. למרות הניסיונות הבלתי פוסקים של המנכ"ל, גיל שרון, לסכל את מהלך ההתארגנות, תוך התעלמות מוחלטת מכך שהשגנו יותר המשליש הנדרש בחוק להקמת ועד עובדים, עשינו כל מה שביכולתנו, במשך חודשים, להימנע מסכסוך. אבל כנראה שההנהלה מפרשת את האחריות שלנו כסוג של ויתור על זכותנו להתאגד. אין לנו כוונה כזאת. זכות ההתארגנות היא זכות יסוד ולא נוותר עליה".

בוועד אף הסבירו כי הפניה לשאול אלוביץ' נעשתה לאחר שהתברר כי הנהלת פלאפון הכריזה מלחמת חורמה. "כל בוקר אנחנו מתייצבים ליד ביתו של שאול אלוביץ וקוראים לו לגלות אחריות ולא לתת להנהלה להמשיך ולדרדר את יחסי העבודה בחברה. שאול אלוביץ מרוויח בחברת פלאפון עשרות מיליוני שקלים בשנה ואולי אף יותר. לא ייתכן שהוא יגרוף כל כך הרבה כסף אבל שיש בעיה הוא יתחמק מאחריות. אנחנו ממשיכים לקרוא לו להתערב וזה מקבל משמעות כפולה ומכופלת הבוקר עם הכרזת סכסוך העבודה. אנחנו בוודאי לא רוצים להגיע למצב שהחברה תיפגע".

מהלך התארגנות העובדים בחברת "פלאפון" החל לפני 3 חודשים וההסתדרות הודיעה להנהלה על היותה ארגון יציג כשלושה שבועות אחרי. במהלך תקופה זו הגישו הוועד וההסתדרות לביתי הדין לעבודה מספר בקשות להורות להנהלה להפסיק את ניסיונות הסיכול של ההתארגנות. בית הדין הארצי לעבודה אמור בתקופה הקרובה לתת פסק דין על מידת ההתערבות של המעסיק בהתארגנות עובדים ראשונית בעקבות המקרה של פלאפון.

מחברת פלאפון נמסר כי "סכסוך עבודה יכול להיות מוכרז רק על ידי ארגון יציג, אך בפלאפון אין ארגון יציג, כי ההסתדרות לא השיגה את השליש הנדרש. אנו חוזרים ומזמינים את ההסתדרות לפנות לבית המשפט ולהוכיח כי יש להם שליש. אנו מאמינים שעובדי החברה לא יכנעו לרצון ההסתדרות להשבית את החברה ולפגוע בלקוחותינו".