חושש. אהרונוביץ'
חושש. אהרונוביץ'פלאש 90

לפני כחודש וחצי השתמשה המשטרה לראשונה בשוטרים המחופשים לערבים על מנת לנסות ולמשוך אליה מתיישבים מחוות הר סיני שליד סוסיא בדרום הר חברון ועל מנת לעוצרם כשיעשו זאת.

בעקבות האירוע שזכה לתשומת לב תקשורתית נרחבת שיגר יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, מכתב חריף לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, ובו דרישה להדיח את המפקדים שנתנו אישור לפעילות מבצעית מסוג זה כלפי מתיישבים יהודיים.

במכתבו קבע קצובר כי פעולה שכזו יכולה הייתה להסתיים באסון לו היו המתנחלים מרגישים בסכנה גדולה יותר ואף לפגוע בשוטרים שהסתוו כערבים. קצובר שאל את אהרונוביץ' עד כמה התאווה להשיג 'תוצאות' ו'נחישות' הובילה את המשטרה לביצוע המעשה.

במכתב תגובה שנשלח לקצובר מלשכת השר לא נמצא ולו בדל מענה לטענותיו של קצובר. המכתב כלל מילים בודדות שעיקרן הוא שהפנייה נקראה בתשומת לב, וכן תודה על הפנייה ש"מעידה על אזרחות טובה ואכפתיות".

"הזלזול שעלה ממכתב התשובה של השר רק מראה עד כמה חשובים בעיניו חיי אדם של שוטריו ושל האזרחים עליהם הוא אמור להגן" , כך טוענים בוועד ומוסיפים: "בתקופת השר אהרונוביץ' נורו לראשונה כדורי גומי לעבר מתיישבים וכן בפעם הראשונה הופעלו מסתערבים כנגד יהודים. חשבנו שלפחות לשלומם של השוטרים שעליהם הוא מפקד הוא ידאג, אך מסגנון המכתב כנראה שגם זה לא בראש מעייניו".

מלשכתו של השר נמסר לערוץ 7 כי "על פי החוק השר לביטחון הפנים אינו עוסק בהפעלה המבצעית של הכוחות. כשנודע לשר על הארוע המדובר הועלה הנושא בהערכת מצב, ובה הובהר כי נושא הפעלת הכח על ידי משטרת ישראל במתכונת זו לא יחזור על עצמו."

לדברים מוסיף דוברו של השר ואומר כי "הניסיון לשוות לשר לביטחון פנים חוסר דאגה לאזרחים ולשוטרים רחוק ותלוש מהמציאות".