הפגנת עובדי הקרן לנפגעי שיקום
הפגנת עובדי הקרן לנפגעי שיקוםההסתדרות

למעלה מ- 200 עובדים בקרן למפעלי שיקום הפגינו היום מול מסיבת העיתונאים שקיים שר הרווחה, משה כחלון, בנוגע לדו"ח העוני.

העובדים נכנסו לבית העיתונאים ושיבשו את קיומה של מסיבת העיתונאים ואף חסמו את יציאתו של השר מהמקום שנאלץ לשהות במקום עד אשר חילצה אותו המשטרה בדרכים צדדיות.

מדובר בכ- 700 עובדים בכ- 72 מוקדים ברחבי המדינה המטפלים בכ- 12 אלף נכים ובעלי מוגבלויות ודואגים לשיקומם התעסוקתי, הכשרה מקצועית ושילובם במקומות עבודה ותעסוקה במפעלים ובחברות.

העובדים ביקשו משר הרווחה לשלם באופן מיידי את שכרם וקראו: "כחלון תתעורר השיקום שווה יותר", "כחלון תתעורר הנכים שווים יותר", "עם עבודת קודש, לא גומרים את החודש", "אנחנו לא עובדים בנדבה". העובדים אף הניפו שלט ענק בצורת טלפון נייד שעליו כתוב: "כחלון- עובדי הרווחה בקרן לא חשובים פחות מהסלולר".

במקביל מתקיים בשעות אלה דיון בביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב על מנת למצוא פתרון להלנת השכר של העובדים, עד כה לא הסתיים הדיון. 

ראש חטיבת מוסדות החינוך בהסתדרות, ניר אלון, אמר היום כי "שר הרווחה מציג מצד אחד את דו"ח העוני ובמקביל לא משלם לכ- 700 עובדי הקרן משכורת. יש לציין שכ- 50% מהעובדים מקבלים השלמת הכנסה".

הקרן למפעלי שיקום נחשבת ל"הקדש ציבורי" של משרד הרווחה משנת 1964 שכן זהו מוסד ציבורי שנועד למטרות ציבוריות העוסק בשיקום תעסוקתי לנכים ולמוגבלים ביניהם עיוורים, פגועי נפש, פיגור ובעלי נכויות קשות. הקרן נקלעה לבעיות כלכליות ונכנסה לגרעון של כ- 20 מיליון ₪. 

העובדים טוענים כי הקרן הייתה אמורה לעבור תכנית הבראה על ידי משרד הרווחה.  אך עד כה לא העביר משרד האוצר את הכסף להנהלת הקרן ואין ביכולתה של הקרן לשלם משכורות לעובדים ותשלומים למשתקמים. יש לציין כי תשלום המשכורות וכיסוי החובות הללו אמורים להיות מכוסים ע"י הממשלה מתוקף שטר ההקדש.

בהסתדרות אומרים היום כי אם משרד הרווחה לא ידאג באופן אישי להעברת התקציב וישולמו המשכורות לעובדים באופן מיידי, ישביתו העובדים את הפעילות של הקרן, לאלתר.