מיקרוסופט נגד גוגל
מיקרוסופט נגד גוגלמיקרוסופט
ענקית התוכנה מיקרוסופט יצאה בקמפיין אינטרנטי חסר תקדים נגד מנוע החיפוש הגדול בעולם - גוגל. מיקרוסופט טוענת כי כל התוצאות בגוגל הן בכלל פרסומות מסחריות.

באתר מקוון שהוקם לשם הקמפיין, מיקרוסופט מציגה אוסף ציטוטים נגד גוגל, המוכיחים, כך לטענתה, כי תוצאות החיפוש אינן אמינות. "האם אתם מזהים את הפרסומות הממומנות שבתוצאות החיפוש של גוגל?" שואלת מיקרוסופט ומשיבה: "זה קל, הכל פרסומות".

מיקרוסופט טוענת כי במנוע חיפוש הקניות של גוגל, מוצגות תוצאות לפי גובה התשלום שמועבר לגוגל מהחברות שמפרסמות את המוצרים הללו. באתר האינטרנט שהקימה מיקרוסופט ונקרא "scroogled", מוצגים הצעדים כיצד ניתן לשלם לגוגל ולקבל תוצאה גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

בציטוט שמובא באתר, משנת 2004, נכתב שגוגל מצהירה שאין בתוצאותיה אף פרסומת, אולם בציטוט שמובא משנת 2012 נטען שגוגל דווקא מודה שבתוצאותיה קיימות פרסומות- "אחרי הכל, מודעות הן רק עוד תשובות לשאילתות של המשתמשים", כך גוגל.

מיקרוסופט לא מסתירה שעיקר הקמפיין נגד גוגל נועד בכדי להכיר לגולשים את מנוע החיפוש שלהם, בינג, ואף מבקשים מהציבור לשתף בעמוד הפייסבוק של בינג את "חוויות השימוש השליליות מהשימוש בגוגל".