מפעל. אילוסטרציה
מפעל. אילוסטרציהפלאש 90

מפעל הטקסטיל הוותיק "כיתן" בדימונה סוגר את שעריו בסוף החודש, על רקע הפסדים כבדים. 40 העובדים יפוטרו, וייתכן שייקלטו במפעל החדש שיוקם שם.

"לאחר שנים רבות של הפסדים כבדים, לא נוכל להמשיך ביצור", מסרה אסתר אלדן, מנכ"לית החברה.

"בימים אלה אנו עושים מאמצים להשכיר את שטח המפעל לחברה תעשייתית אחרת וזאת על מנת לספק מקומות תעסוקה לעובדים שיסיימו עבודתם במפעל", הבטיחה אלדן. "בשנתיים האחרונות כבר הושכרו חלקים משטחי המפעל  לשתי חברות אחרות בתחום התעשייה והלוגיסטיקה, רבים מעובדי המפעל נקלטו על ידי חברות אלה".

בתוך כך, ההסתדרות במרחב נגב מרכזי הכריזה היום על סכסוך עבודה במפעל. ההסתדרות דורשת פיצויים מוגדלים לעובדים המועסקים במפעל של עד 170% במתווה דומה להסדר הסגירה של "כיתן נצרת".

בהנחיית שר התמ"ת שלום שמחון, נערך משרד התמ"ת לסייע למפעל כיתן וזאת לאור הערכה כי המפעל לא יוכל להמשיך לפעול לאורך זמן.

ממשרד התמ"ת נמסר כי "מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת ניהל מגעים מתקדמים עם חברה במרכז הארץ מתחום הטקסטיל להעתקת פעילותה לדימונה. על פי הסיכום המפעל יעסיק כ-250 עובדים ויקלוט את מרבית מפוטרי כיתן".

במשרד ציינו כי עלות העתקת המפעל מסתכמת בכ-30 מיליון שקל, ועל כן המשרד פנה למשרד האוצר לקבלת תקציב מידי לטובת העתקת המפעל.

ענף הטקסטיל ספג הפסדים קשים בשנים האחרונות, בכל רחבי הארץ. עלויות תפעול ואנרגיה גבוהות מקשות מאוד על האפשרות להתחרות בייבוא מארצות מתפתחות.