המפכ"ל בכנס "קציני ברק"חזקי עזרא

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו אמר היום (ראשון) בכנס קציני "ברק" שנערך במרכז מורשת בגין בירושלים "דור העתיד נמצא כאן היום. אחת המטרות המשותפות והיעדים החשובים למשטרת ישראל להחזיר את אמון הציבור במשטרה".

דנינו סיכם בפני הקצינים את שנת 2012 ואמר "רמת הפשיעה במגמת ירידה ומוגשים היום יותר כתבי אישום נגד עבריינים. רשמנו השנה יותר ממליון דוחות ועשינו את זה מהמקום הפופוליסטי אלא מהמקום של למצוא את העוורין לא של האזרח שלא אותת או שהיה בלי מסמכים זה לא אחד שצריך לתת לו דו"ח.  אם הוא שומר על כללי התנועה בדרך כלל למה לתת לו דו"ח זה לא נותן כלום. ולכן אנחנו צריכים להשקיע בדוחות של נהיגה בשיכרות או עבירות המסכנות אדם", אמר דנינו, והוסיף, "דוחות על עבירות קלות לא נותנות כלום ולא מורידות את מספר התאונות הדרכים".

"בכל בתי הכלא במדינת ישראל יש 12,000 עצורים ואסירים פלילים", אמר דנינו, "השנה הוספנו 3000 עבריינים. אמר לי נציב בתי הסוהר שאם נמשיך בקצב הזה  ולא ימצא תקציבים תוך חצי שנה הוא יתקשר אליי ויגיד שאין יותר מקום בבתי הכלא ואני מקווה שהוא לא יתקשר אליי. היעד הוא הכפלת סיכויי העברין להיתפס וכולנו צריכים לראות בזה יעד. בתי המשפט צריכים להוסיף שופטים, הפרקליטות צריכה להוסיף פרקליטים ושירותי בתי הסוהר צריכים להוסיף מקומות כליאה. הראשון שיצא נשכר מהיעדים האלה זה האזרח במדינת ישראל".

בכנס השתתפו, בנוסף למפכ"ל, ראש אגף משאבי אנוש, 72 בוגרי הפרויקט ו- 18 חניכים חדשים.

מהמשטרה נמסר כי "מטרת התכנית – פיתוח והעצמה של קצינים צעירים מצטיינים, אשר יהוו עתודה פיקודית וראש חץ להובלת תרבות של מצוינות בארגון".