אחיות. ארכיון.
אחיות. ארכיון.למצולמות אין קשר לכתבה

תחת הכותרת 'אין אחות לרפואה', כותרת המעטרת סטיקרים ושלטים, פתחו הבוקר (שני) אחיות בתי החולים ברחבי הארץ בשביתה.

מחלקות האישפוז תפעלנה במתכונת שבת, כלומר שתי אחיות בלבד בכל מחלקה. במקביל אחיות טיפות חלב ובתי הספר ישבתו לחלוטין כמו גם מרפאות החוץ של קופ"ח כללית.

מאחורי ההשבתה עומדת טענת האחיות נגד העומס הבלתי נסבל במחלקות, עומס המותיר חולים רבים בתנאים בלתי אפשריים כשהם מאושפזים במסדרונות וללא תקני מיטות ואחיות המאפשרים טיפול הכרחי עבורם. האחיות מוסיפות ומזכירות את הסכמי השכר שנחתמו איתם להחרגת מעמד האחיות ובכך להפוך את המקצוע למקצוע בעדיפות לאומית תוך מתן תוספות שכר הכרחיות.

לדבריהן תקוותן היא לפתור את המצוקה בתוך זמן קצר ולהימנע מהשבתה ארוכה וממאבק מתמשך.

לעומת זאת באוצר מאשימים את האחיות בהשבתה בלתי חוקית ובלתי מוצדקת הנעשית על גבם של החולים. ממשרד האוצר נמסר הלילה כי "גם לאחר מו"מ שנמשך 6.5 שעות, מתעקשת הסתדרות האחיות לפתוח בשביתה שאינה חוקית ואינה מוצדקת".

"להסתדרות האחיות הוצעו הצעות משמעותיות, אך לצערנו, נראה כי ההסתדרות החליטה לשבות בכל מקרה, על גבם של החולים. הסתדרות האחיות מחוייבת להימנע מכל השבתה לפחות עד תום ההסכם הקיבוצי בסוף דצמבר 2012", מזכירים ומציינים באוצר.

עם זאת מוסיפים באוצר ואומרים כי "המעסיקים ימשיכו לקיים מגעים לפתרון הבעיות במערכת, מתוך הערכה רבה לציבור האחים והאחיות, אך תוך שמירה על קופת הציבור".