ברית מילה על חורבות חומש

שבע שנים ומחצה לאחר הגירוש מחומש, נחגג היום ארוע מרגש בין חורבות הישוב.

מאות אורחים מכל רחבי הארץ, ובהם משפחות מגורשי חומש ושא-נואר, פעילי ארגון "חומש תחילה" הפועל זה חמש שנים לחזור למקום, ואורחים רבים, השתתפו בטקס ברית המילה לבנו של ראש הישיבה בחומש - הרב אלישמע כהן.

בין השאר השתתפו הסבא ראש כולל מר"צ  - הרב אורי כהן, מרים ונחמן זולדן הוריו של עידודי זולדן הי"ד, ראש מועצת קדומים לשעבר - דניאלה וייס וכן מייסדי "חומש תחילה" ביניהם יוסי דגן, בני גל, ענר אפיריון ואל"מ גדי דור.

הארוע המשמח התקיים במעמד שר ההסברה והתפוצות יולי אלדשטיין וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.

השר יולי אדלשטיין אמר, "לפני 7 שנים, בתקופת העקירה והרס הישובים, האירוע הזה היה נראה כלא סביר שיקרה. לאחר העליות לחומש והפעילות המתמידה לחזור לישובים אני מתרגש להיות כאן באירוע, ועכשיו זו כבר מחוייבות אישית לפעול לתיקון הטעות ולחזרה לישוב".

"חומש היא כיפת הברזל האמיתית של מדינת ישראל", אמר אדלשטיין, "אילו לא נשארה השליטה הישראלית המלאה בחומש ושא-נור, היו נורים טילים גם על כל אזור המרכז. אני מקווה ומייחל שממשלת ישראל תחדש את ההתיישבות בישובי צפון השומרון ובחומש ובשא-נור תחילה. אני בטוח שבנימין התינוק יגדל ולחגוג בחומש הבנויה את בר המצוה שלו, יתחתן ויבנה בה את ביתו".

אדלשטיין הוסיף "ברית מילה היא סמל למסירת נפש. סמלי לקיים את הברית דווקא בחומש, מקום שמסמל את הדבקות בארץ ישראל ואת האמונה הגדולה.  זה עוד שלב בחזרה לחומש ולשא-נור. הלא צה"ל נשאר כאן, בישובים שנעקרו, אין סיבה שלא לתקן את הטעות ולחזור לישובים מחדש. חומש היה ישוב פורח במועצה האזורית שומרון, ויחזור בע"ה בקרוב להיות ישוב לכל דבר".

ראש ישיבת קדומים, הרב יצחק בן שחר, שכובד בסנדקאות, אמר: "חומש, כמו נרות חנוכה, מוסיף והולך, מוסיף ומתגבר. בע"ה נמשיך ונחזור לחומש ולכל הישובים ומרחבי ארצנו".

אבי הבן, הרב אלישמע כהן אמר: "זו זכות גדולה לנו לקיים את הברית דווקא בחומש. הברית הזאת עם חומש וארץ ישראל לא תלויה במקום ובזמן והיא לא תפסק לעולם".