כבר נאמר הרבה על תחום המחול בארץ, ועל התעניינות גוברת והולכת של הציבור הדתי לאומי בתחום זה. אולם כנס שקיים לאחרונה המסלול להוראת מחול במכללת אורות ישראל יחד עם המנהל לחינוך דתי חשף כי התחושות מעוגנות במספרים.

בכנס שאליו הגיעו מאות תלמידות מגמות המחול בחינוך הדתי ברחבי הארץ, נחשפו נתונים חדשים המאששים את התחושה בקרב הציבור כי הציבור הדתי לאומי ובעיקר החינוך הדתי בארץ נפתח לתחום תרבות חדש: המחול. על פי הנתונים אותם נתנה המפקחת על האמנות בחינוך הדתי, רויטל שטרן, וטליה פרלשטיין, ראש המסלול למחול ותנועה באורות ישראל, שעורכת בימים אלו דוקטורט בנושא, בשנים האחרונות עלה מספר בתי הספר היסודיים בכתות א ' עד ו',  בהם שיעורי מחול ניתנים כחלק מתוכנית הלימודים במעל 900% מכ – 9 בתי ספר שכללו את נושא המחול בתוכנית הלימודים ל כ – 100 כיום.  בהרבה מהגנים הוחלפו שיעורי הריתמיקה בשיעורי מחול, ומספר מגמות המחול עלה ב 10 השנים האחרונות ב – 800% מ 1 ל 8, ועל פי שטרן צפויות מגמות מחול נוספות להיפתח בשנה הקרובה. זאת ועוד, בשל הגידול המהיר בעיסוק במחול בחינוך הדתי בשנים האחרונות,  מונתה לראשונה לפני שנתיים מדריכת מחול ארצית לחינוך הדתי, גם היא בוגרת מכללת אורות ישראל.

שטרן, המפקחת כאמור על האמנות בחינוך הדתי, סבורה כי למכללת "אורות ישראל" יש חלק משמעותי ביותר ברנסאנס הזה, שכן המכללה אוחזת במסלול להוראת מחול היחיד בארץ לציבור הדתי. למעשה הבוגרות שלה מאיישות לדבריה כמעט את כל המשרות להוראת מחול בחינוך הדתי בארץ מהגנים ועד התיכונים, במתנסי"ם ובלהקות מחול שונות לציבור הדתי.

לכך ניתן להוסיף את פסיקתו של הראשון לציון, הרב שלמה עמאר, לפני כחודש, ולפיה מחול, אם הוא נעשה בצניעות ועל פי גדרי ההלכה, לא רק שהוא מותר אלא שהוא טהור, כדבריו. בכך נתן אישור נוסף להחלטתן של בנות ובנים בציבור הדתי לעסוק במחול כמקצוע.

ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החינוך הדתי, בירך על הפעילות ואמר: "כבר ראינו ממשנתו של הרב קוק שראה בעיסוק באמנות סימן לתחייתה של האומה את החשיבות הגדולה שיש בעיסוק באמנויות ובכלל זה במחול. המנהל לחינוך דתי מברך על הפעילות ומקווה להמשיך להאדיר את החינוך הדתי בתחומי דעת שונים ובכלל זה בתחומי האמנויות ולשלב במינונים הנכונים בין הקודש לחול כשזה מזין את זה".

הרב פרופ נריה גוטל, נשיא מכללת אורות ישראל, מנסה להסביר את החשיבות שרואה המכללה בתחום: מכללת "אורות ישראל" ראתה לעצמה חזון אידיאולוגי לתת מענה איכותי, הן תורני והן אקדמי, למחול על טהרת הקודש. זה למעלה מעשור שהמסלול מתפתח וצומח, וממש מחולל – תרתי משמע – מהפכה.

"תחומי האמנות חשובים להתפתחותו של הילד, והמחול הוא כלי ביטוי עצום שניתן באמצעותו להגיע לנפש התלמיד והוא קושר בין קוגניציה לגוף ורגש. מסבירה טליה פרלשטיין ראש המסלול למחול ותנועה במכללת אורות ישראל ומי שנחשבת לשם דבר בתחום המחול בארץ. "דרך ההתנסות במחול ניתן ללמוד על הקפדה על פרטים, על היותנו חלק משלם ועוד, כנס המחול היום באורות ישראל מוכיח כי החינוך הדתי עשה דרך ארוכה וחשובה בתחום".