בית חולים בעזה
בית חולים בעזהצילום: פלאש 90

תקציב המינהל האזרחי לטיפולים רפואיים בפלשתינים מאיו"ש, משנת 2010 עד היום, עומד על 7.5 מיליון ₪, כסף אשר מושקע בטיפולם של פלשתינים הזקוקים להשתלות וטיפולים רפואיים שונים.

כך מדווח אתר האינטרנט של מתאם הפעולות בשטחים.

על פי הדיווח, מאות ניתוחים וטיפוליים רפואיים בשנה של פלשתינים, ממומנים ע"י המנהל האזרחי. מערכת הבריאות בישראל עוזרת למערכת הבריאות הפלשתינית ומעבירה להם את הידע והניסיון הרב בהדרכות ובהשתלמויות המתקיימות מידי שנה בישראל. "רמת הטיפול ברש"פ שונה מרמת הטיפול בארץ", אומרת מתאמת הבריאות באיו"ש דליה בסה, "אנו משתדלים להעביר להם את הידע והניסיון ע"י קורסים והשתלמויות המתקיימות מידי שנה".

באתר מסופר על כנעאן כרם, ילד פלשתיני בן שנתיים מאחד מכפרי יו"ש, שעבר לפני כשלושה שבועות ניתוח השתלת מח עצם בבית החולים "תל השומר" במימון המנהל האזרחי, זאת מאחר שברשות הפלשתינית לא נענו לבקשת המשפחה לממן ניתוח זה.

"מדובר בניתוח אשר יציל את חייו של הילד", הסבירה דליה בסה, "ברגע שמדובר בניתוח כזה ואין מימון מהרשות הפלשתינית, המנהל האזרחי מממן במטרה להציל חיים".

מלבד הניתוח, הילד מלווה בעובד סוציאלי אשר דואג לילד ולמשפחתו לכל צרכיהם, מרגע קליטתו בבית החולים ועד שחרורו. "במסגרת התפקיד אני אחראי על החולה הפלשתיני מקליטתו ועד לשחרורו, זאת בתיאום עם המנהל האזרחי ועם מתאמת הבריאות דליה בסה", אמר בלעום ראיד, עובד סוציאלי ומרכז החולים הפלשתינים בתל השומר.

גם אביו של הילד הביע שביעות רצון מהטיפול בבית החולים והיחס בחם והמסור: "אני מאוד מרוצה מהטיפול המסור בבני, הרופאים וצוות המנהל האזרחי לא חסכו מאמצים, תודה".