ח'אלד משעל
ח'אלד משעלפלאש 90

כוחות משטרה גדולים ופעילי גדודי אל-קסאם התפרסו ביום שישי לאורך רחוב סלאח אל-דין מרפיח ועד צפון רצועת עזה בקבלת הפנים של מנהיג חמאס ח'אלד משעל ושני חברים נוספים בלשכה המדינית של חמאס. אלפי פלסטינים עומדים בצידי הכביש לקבל את פניו.

משעל נכנס לרצועת עזה דרך מעבר רפיח והיה זה ביקורו הראשון של מנהיג חמאס ברצועת עזה, שהגיע להשתתף בחגיגות חמאס את יום השנה ה-25 להקמתה, אשר תתקיימנה ביום שבת (25 בדצמבר). משעל אמור לשאת נאום באירוע המרכזי של חגיגות אלה, בו יתייחס להשלכות סבב העימות האחרון עם ישראל ומחויבות חמאס להמשך המאבק לשחרור פלסטין.

התחנות הראשונות של משעל בביקורו ההיסטורי ברצועת עזה הן ביתם של מייסד חמאס, אחמד יאסין, מפקד גדודי אל-קסאם אחמד ג'עברי שחוסלו בתקיפות חיל האוויר הישראלי ב-2004 ו-2012 בהתאמה וכן בית משפחת אל-דלו שהופצץ בשגגה במהלך מבצע "עמוד ענן", הפצצה שגרמה למותם של 13 מפני המשפחה.

ביקורו של משעל ברצועת עזה מחזק את מעמדו בתוך תנועת חמאס כנגד אישים בתנועה, אשר קראו תיגר נגדו וביקשו לראות משקל יתר להנהגת חמאס בעזה במעגל מקבלי ההחלטות של חמאס. בהקשר הפנים – פלסטיני הביקור מעניק לגיטימציה גדולה יותר לממשלת חמאס כמנהיגת העם הפלסטיני על פני ממשלת הרשות הפלסטיני ברמאללה.