כנסיית הקבר
כנסיית הקברצילום: פלאש 90

חברת "הגיחון" בע"מ - תאגיד הביוב והמים של ירושלים, מבשרת ירושלים ואבו גוש, תבעה מהנהלת כנסיית הקבר לשלם את חובה בגין צריכת מים.

מדובר בחוב של 9 מליון ש"ח שהנהלת הכנסייה סירבה לשלם במשך למעלה משמונה שנים וכתוצאה מכך איימה חברת הגיחון לנתק את המקום ממים.

בעקבות כך החל משא ומתן אינטנסיבי שניהלה הנהלת הגיחון עם נציגי הפטריארך תיאופוליס ה-3 מחד ועם נציגי רשות המים והממשלה מאידך שבסופו אישר דירקטוריון הגיחון בראשותו של משה קלצ'ין, מתווה להסדרת החוב עליו המליצה רשות המים.

על פי המתווה המוסכם עיקר חובה של הכנסייה בגין צריכת מים שנצבר בתקופת העירייה נמחק, משרדי הממשלה ועיריית י-ם ישלמו את חוב הכנסייה החל משנת 2004, וכנסיית הקבר הקדוש באמצעות 3 הכנסיות המנהלות אותה (הכנסייה היוונית אורתודוכסית, המסדר הפרנצ'יסקני והכנסייה הארמנית) ישלמו בגין צריכת שירותי מים וביוב החל משנת 2012.

עוד יצוין כי בפגישת פיוס שהתקיימה בשבוע שעבר בין מנכ"ל הגיחון זהר ינון והפטריארך תיאופוליס ה-3, בתיווכו של היועץ לענייני ערבים של ראש העיר ירושלים - ד"ר דוד קורן, סוכם על שיתוף פעולה עתידי בין הגיחון והכנסייה ובמסגרתו תוקם על ידי הכנסייה קרן צדקה אשר תסייע בהסדרת חובות של צרכני מים נזקקים בירושלים.

הגיחון הודה לפטריארך תיאופוליס ה-3,לרשות המים, לראש העיר ירושלים מר ניר ברקת ומנכ"ל משרד התיירות מר נועז בר-ניר על תרומתם לפתרון המשבר.