פלאפון
פלאפוןערוץ 7

עובדי פלאפון הודיעו היום (ראשון) כי החל ממחר הם יפתחו בשביתה.

כתוצאה מההחלטה, צפויים שיבושים בחטיבת ההנדסה, מערכות המידע ומטה החברה בגבעתיים החל מהשעה 10:00 בבוקר. המשמעות של השביתה היא כי יתכנו שיבושים ובעיות בקליטה בניידים וברשת.

העובדים מוחים על כך שההנהלה מסרבת להכיר בהתארגנות למרות שיותר משליש מהעובדים הצטרפו להסתדרות. מדובר בצעד הראשון והעובדים מודיעים כי יחריפו בכל יום את צעדיהם ויוסיפו בכל יום צעדים ארגוניים נוספים בהתאם לנדרש.

היום הביעו ההסתדרות וועד העובדים זעם על ההנהלה ששלחה מכתב לעובדים וניסתה ליצור מצג שווא אצל העובדים כאילו מדובר בשביתה לא חוקית. בהסתדרות אמרו היום כי הם מגבים את ועד העובדים ואת העובדים שישבתו וכי השביתה היא חוקית לחלוטין וכי ההנהלה מנסה שוב להפחיד את העובדים בשיטות פסולות כפי שהיא עושה מזה מספר חודשים מאז תחילת ההתארגנות.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן אומר היום: "ההסתדרות תנקוט בכל אמצעי חוקי העומד לרשותה במידה וההנהלה תמשיך להתנהל כפי שמתנהלת כיום. אנו קוראים לשאול אלוביץ' להיכנס לעובי הקורה כדי שלא נאלץ להחריף את הצעדים בחברה".

יו"ר ועד הפעולה בפלאפון, ברק לוי אומר היום: "מדובר ביריית הפתיחה. מזה מספר חודשים מאז שהתארגנו בהסתדרות אנו מחכים שההנהלה תענה לבקשתנו לפתוח במו"מ להסכם קיבוצי לעובדי החברה. החברה מצידה לא רק שהתעלמה מאיתנו אלא גם התעמרה בעובדים ואיימה עליהם לבטל את טפסי ההצטרפות להסתדרות".

"החל מהיום אנו פותחים בצעדים ארגוניים בחברה. השביתה תחריף אם ההנהלה תמשיך להתעלם ולפגוע בעובדים. אין אנו רוצים לפגוע בחברה אבל בחברה בה פוגעים בעובדיה אין לנו ברירה אלא לפתוח בצעדים ארגוניים", הוסיף לוי.

כזכור, לפני כשלושה חודשים ההסתדרות הכריזה על יציגות בחברת פלאפון. בעקבות סירוב ההנהלה להכיר בהתארגנות העובדים בחברה ובוועד ולנהל מו"מ על הסכם קיבוצי, הכריזה ההסתדרות לפני כשבועיים על סכסוך עבודה בפלאפון.