יו"ר תנועת 'קוממיות', משה כהן, שיגר היום (שני) מכתב לרמטכ"ל, בני גנץ, בו דרש "לפעול לזקיפות הקומה בצה"ל".

במכתב שנשלח בעקבות הסרטון שפורסם השבוע בו נראים חיילי צה"ל בורחים מפני פלסטינים שיידו לעברם אבנים בכפר קדום, הודגש כי "המקרים החמורים לא נולדו בחלל ריק".

"התייחסות גורמי הצבא הבכירים להפרות הסדר ולארועי הפח"ע העממיים העבירו מסר של כניעה ופחד. לא רק האוייב מבין זאת, גם חיילנו הגיבורים העומדים על המשמר חשים מוחלשים ונמוכי קומה, עמידת הלוחמים נפגמת באופן משמעותי בשעה שכבודם וכבוד חבריהם לנשק היה למרמס בידי פורעים שפלים".

עוד הוסיף כהן כי "איום בדמות תביעה משפטית עומד לרועץ ומנחה בפועל את פעולות החיילים. החשש להיות חשופים לרדיפה משפטית מטיל שלשלאות של ברזל על ידיהם של החייל והמפקד ומונעים מהם לשקול את המצב באופן מקצועי ולפעול כראוי. לצערנו, מפקדיו הבכירים של צה"ל רחוקים מלהיות משענת וגיבוי לחייל שהתנהג באופן נחרץ נגד פורעים. מפקד בכיר המחנך ל"אחרי" צריך להוות דוגמא גם בשדה הקרב הזה ולגלות מנהיגות ורעות, לעמוד איתן ולגבות את הפעולות הנכונות של חיילי צה"ל".

"כמפקד הצבא אנו מבקשים ממך לקיים דיון בעניין הוראות הפתיחה באש ולחדד את רוח המפקד הנכונה הצריכה להופיע בזירת הפרות הסדר וההתפרעויות, וכן להעמיד בראש סדר העדיפויות את הגיבוי אל מול הרדיפות המשפטיות".

"כקצינים ולוחמים במיל' בשורות צה"ל וכאזרחי ישראל אנו דורשים לקיים בדק בית אשר בסופו המסר לאויבים, ולהבדיל, לחיילים יהיה ברור: זקיפות קומה יהודית, צהלי"ת וישראלית לא יהיה דבר שניתן להתפשר עליו ויתקיים להלכה ולמעשה בשטח".

בקוממיות הוסיפו עוד כי "אנו חשים כי זהו המקום להזהיר. ארוע יחיד שמתפרש ע"י הצד השני בצדק ככניעה ותבוסתנות כפי שארע בחברון ובכפר קדום ובמקרים פרטיים נוספים, עלול להיות תחילתו של כדור שלג בדמות עימות רחב היקף עם הפלסטינים ואולי מעבר לכך. ההרתעה והבטחון אינם מתחילים במטוס הקרב אלא בלוחם היחיד הניצב גאון ברוחו אל מול האיומים".

"אנו סמוכים ובטוחים כי אם יפעל צה"ל באורח זו, המערכה כולה תשתנה לבלתי היכר וגלי החוסן יורגשו גם בזירות הרחוקות מהן נשקפים איומים על מדינת ישראל".