השר וח"כ לשעבר הרב מיכאל מלכיאור
השר וח"כ לשעבר הרב מיכאל מלכיאורפלאש 90

ח"כ לשעבר הרב מיכאל מלכיאור (מימד), הסביר הבוקר (שלישי) מדוע לא יתמודד לכנסת בבחירות הקרובות, לראשונה מאז 1999.

הרב מלכיאור, רב קהילת "בית בויאר" בתלפיות ורב נורבגיה, ראש מפלגת מימד, ולשעבר שר וחבר הכנסת מטעם הרשימה המשותפת של מפלגת העבודה ומפלגת מימד.

"לראשונה מאז 1999 שאינני מתמודד בבחירות לכנסת. מכיוון שחברים ומוקירים רבים פנו אליי בחודשים האחרונים והפצירו בי לשוב ולהתמודד, אני חושב שראוי כי אסביר בקצרה מדוע בחרתי בסופו של דבר שלא לעשות כן", הסביר הרב מלכיאור בדף הפייסבוק שלו.

הרב מלכיאור הזכיר את עשר שנות שליחותו בכנסת ובממשלה, וציין שהן אופיינו בעשייה ובחקיקה בתחומים שונים, "הייתה לי הזכות לייצג מפלגה, שהייתה, וכנראה תיוותר לנצח קטנה בממדיה אך גדולה ברוחה, המפלגה היחידה שאי פעם הייתי חבר בה - מפלגת מימד".

עם תום כהונתו בכנסת ה-17, הרב מלכיאור הרגיש "בכל הכבוד והענווה - ככהן הגדול בצאתו מבית קדשי הקדשים ביום הכיפורים", הוא אינו מתיימר להיות הכהן הגדול ומדגיש שהיחס לכנסת - מכובדת ככל שתהיה - אינו הופך אותה לקודש הקודשים, אך חש כי מילא בתפקידיו שליחות של רבים, "וביטוי לכך ניתן גם בביטויי הערכה על עבודתי שנתקבלו מחוגים רחבים מאוד בחברה הישראלית".

"גם כשפרשתי מהכנסת ומהממשלה לא בחרתי 'לעשות לביתי', כמנהג רבים מעמיתיי. ביקשתי להמשיך ולפעול למען כל אותן מטרות גדולות וחשובות שבשמן ולשמן נכנסתי לכנסת, באמצעות הזירה האזרחית. על אף שהחברה האזרחית במדינת ישראל אינה זוכה למשקל הראוי לה בבניית חברה בריאה וצודקת, כפי שקורה במתוקנות שבמדינות, קיוויתי, ועודני מקווה, שנוכל לשנות את המציאות העגומה הזאת".

לכשהתקרב מועד הבחירות, עלתה על סדר יומו של הרב מלכיאור האפשרות לחזור לזירה הפוליטית. אך השכול שחווה עם פטירת בנו ביולי האחרון ועם תחושת האובדן המלווה אותו, הרגיש שאין בו הכוחות להתמודד עם משימה שספק גדול אם הוא רוצה בה.

הרב מלכיאור מודה שניהל מגעים לחיבורים פוליטיים אפשריים אך הניסיונות לא צלחו, "לא הרגשתי שיכולתי להציג נוסחה שהיתה מכבדת את מקומה של מימד ואת שמה הטוב בציבוריות הישראלית" אמר והוסיף כי אם היה מעוניין להיבחר לכנסת הקרובה, היה משיג זאת.

לסיום הוא מוסיף כי כהונה בכנסת "אינה חזות הכול", אך לדבריו יעשה מאמצים כדי שגוש המרכז-שמאל יגדל ויחליף את השלטון, "למרות שהסיכויים לכך נראים היום קלושים, בנפשנו היא".