ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מביע אמון מלא בחברי הוועדה לבחינת מצב הבנייה ביהודה ושומרון בראשות השפוט בדימוס אדמונד לוי.

נתניהו אמר כי ''מדובר באנשים מקצועיים מהמעלה הראשונה שעשו עבודתם נאמנה בצורה חסרת פניות וללא דופי. חברי הוועדה מונו בהתאם לכל האישורים הנדרשים ובכלל זה של שר המשפטים פרופסור יעקב נאמן והיועץ המשפטי לממשלה עו''ד יהודה ויינשטיין".

ח"כ איתן כבל, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה, תקף היום את וועדת אדמונד לוי, "נתניהו מנסה להונות את הציבור באמצעות תחבולות פוליטיות. לא רחוק היום בו ימנה את מיכאל בן ארי בראש ועדה שתבחן את יחס המדינה לערביי ישראל", מסר כבל.

הדו"ח שפרסמה הוועדה בראשות לוי קובע כי שטחי יהודה ושומרון אינם עונים על ההגדרה המשפטית של "שטחים כבושים" על-פי הדין הבינלאומי, משום שריבונותה של ירדן, מהם הם נכבשו, מעולם לא בוססה, וכי היא כבר לא טוענת לבעלות עליהם. עוד נקבע כי הקמת ההתנחלויות חוקית, וכי על המדינה לפעול להכשרת מרבית המאחזים שהוקמו.

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר פרסום הדו"ח, "אני מאוד מעריך את העבודה של השופט אדמונד לוי והאנשים שעבדו איתו. הם עשו עבודה רצינית ושקטה במשך ארבעה חודשים. הדו"ח הזה מתייחס לשאלה של החוקיות והלגיטימיות של מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון על בסיס עובדות וטענות שצריך לבחון באופן רציני. יש שם הרבה דברים - חלקם היו ידועים ונשכחו".