דני דנון
דני דנוןצילום: פלאש 90

ח"כ דני דנון (ליכוד) הגיש השבוע (שלישי) עתירה לוועדת הבחירות, בדרישה לפסול את מועמדותה של חנין זועבי ורשימת בל"ד לבחירות לכנסת.

לדבריו הפסילה שלה היא כמעט וודאית, "הגשתי חתימות של 11 אלף אזרחים, ואני מאמין שהפעם ישלחו אותה לבית העצורים במקום לבית המחוקקים".

בראיון לערוץ 7 העריך דנון כי הפעם בית המשפט העליון לא יתנגד לפסילה כפי שהיה עם עזמי באשרה ב- 2006, "לפני מלחמת לבנון השנייה, בית המשפט העליון דחה את החלטת ועדת הבחירות לפסול את עזמי בשארה ובל"ד, בטענה שזה רק דיבורים ולא מעשים. בסופו של דבר כולנו זוכרים את מעשה הבגידה שלו במלחמת לבנון השנייה".

"אני משוכנע שהפעם גם בית המשפט לא יתנגד לפסילתה של זועבי שממשיכה למעשה את משנתו של בשארה", לדבריו זועבי כבר מזמן חצתה את הקו האדום, ועברה משלב הדיבורים לשלב המעשים, "היא עלתה לספינת המרמרה וקראה לפתוח באינתיפאדה חדשה ולפגוע בחיילי הכיבוש".

לפי סעיף 7 א' בחוק, מפלגה שתומכת במאבק מזוין דינה להיפסל, אמר דנון והוסיף כי "בשל האירועים שהיו על המרמרה יש לנו היום 7 חיילים נכים, והיא גם הייתה אז על הסיפון. יש לשב"כ תמונות שלה עם אותם מחבלים על המרמרה, תמונות שלא נחשפו עדיין לציבור ואנחנו מקווים שהם יוצגו לבית המשפט. אם היא לא תיפסל אדרוש לבטל את סעיף 7 א' שהופך למעשה למיותר".