מבט משועפט לפסגת זאב
מבט משועפט לפסגת זאבפלאש 90

חברת מועצת העיר ירושלים, יעל ענתבי, פנתה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו התייחסה להצהרת נתניהו לבנות בשטח E1 ובפסגת זאב כתגובה להחלטת האו"ם להכיר ברשות הפלסטינית כמדינה משקיפה.

ענתבי ציינה במכתבה כי "שניים מצעדי התגובה להחלטת האו"ם נוגעים לאזור פסגת זאב אותו אני מייצגת במועצת עיריית ירושלים. בניה בשטח 1 E- שבין ירושלים למעלה אדומים והכרזה על בניית 3,000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק ביניהם 600 דירות בפסגת זאב".

"ראוי לציין כי המכרז לבניית 600 יחידות דיור בפסגת זאב פורסם כבר לפני חודשיים, כך שאין בכך שום תגובה להחלטה של האו"ם אלא מיחזור מכרז שבתהליך", מבהירה ענתבי.

עוד היא מציינת כי "בניית אלפי יחידות דיור בשטח E1  אינה אפשרית במצב הנוכחי. זאת משום שמשרד התחבורה מעכב כבר 13 שנים את בניית ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית". היא מסבירה כי "ללא הפרדה מפלסית יועצם פקק התנועה הגדול הקיים גם היום מכיוון מעלה אדומים ופסגת זאב למרכז ירושלים".

היא פונה לנתניהו באשמה נוספת, "בגלל הנחיותיך, עיריית ירושלים אינה יכולה לאכוף את חוקי הבניה בשטח שועאפט שבין פסגת זאב לגבעה הצרפתית ובשנים באחרונות נבנו במקום מאות יחידות דיור ללא היתר"

לדבריה, "בניה זו מהווה חייץ בין פסגת זאב לגבעה הצרפתית וכך במקום שE1 יהווה טריז שתפקידו למנוע רצף למדינה פלשתינאית, מה שקורה בפועל זה שממשלת ישראל תוקעת טריז בלב ירושלים כאשר אינה מאפשרת אכיפת חוקי הבניה בין פסגת זאב לגבעה הצרפתית".