הרבנית צביה אליהו
הרבנית צביה אליהוערוץ 7

ארגון 'יד לאחים' קיים, כמידי שנה, אירועי חנוכה עבור ניצולות הארגון וילדיהן שחולצו מכפרים ערביים.

בארגון מציינים כי אירועים אלו הם בעלי חשיבות עצומה עבור הניצולות, משום שרובן מתמודדות עם מצב כלכלי קשה והעדר משפחה תומכת, "היכולת לצאת עם הילדים למסיבת חנוכה משפחתית ועשירה, לפגוש את צוות יד לאחים ואת הניצולות האחרות, המהווים עבורם משפחה ממש, מפיחה בהם חיות וכוחות להמשך ההתמודדות".

ניצולת יד לאחים שחולצה לפני שלוש שנים יחד עם ילדיה מעזה, שיתפה בכנס את הקהל בסיפורה המרגש. העדות המרגשת והאותנטית עשתה רושם רב על קהל הנשים מאד.

לאחר מכן עלתה פעילת יד לאחים והניצולה אמרה עליה "זו אמא שלי". מדובר בעובדת הסוציאלית של יד לאחים המלווה את האשה שניצלה. היא דיברה על התופעה הכואבת ועל הפעילות של יד לאחים בתחום והזהירה את אלו שטרם נחשפו לכך מפני הקלות שבה ניתן להיטמע, להיכלא ולהפוך לשבויה.

במהלך האירוע נערכה בין כל הניצולות הגרלה נושאת פרסים על מוצרים חמים לחורף, כמו תנור, מוט בלנדר למרק והזוכות שמחו מהמתנות השימושיות.

כנס נוסף של הארגון נערך באולם אולפנת צפירה בצפריה. במרכז האירוע הופיעה בפני הניצולות הרבנית אליהו, רעיית הראשל"צ רבי מרדכי אליהו זצ"ל שהגיעה במיוחד מירושלים כדי לחזק את ניצולות יד לאחים.

היא דברה על תפקיד האם בבית ועל השפעתה העצומה על הילדים. הרבנית אליהו הרעיפה על הניצולות דברי עידוד ותקווה ובתוך כך דיברה על מסירות הנפש של פעילי יד לאחים.

בסיום ההרצאה ניגשו אליה הנשים והילדים להתברך והיא חיזקה אותם שיזכו להתקרב לתורה ומצוות. כשניגשה אחת הנשים, נזכרה הרבנית כי ראתה אותה במפגש קודם בשנה שעברה. כשדמעות בעיניה אמרה לה הרבנית: "מאז המפגש הקודם, ראי כמה התקדמת ואיך את נראית היום יהודייה למופת".