מכניסים את ספר התורה בגבעות
מכניסים את ספר התורה בגבעותצילום: גרשון אלינסון

אירוע הכנסת ספר תורה וחנוכת המרכז החינוכי התקיים היום (שלישי) בישוב גבעות, שבגוש עציון.

הכפר הקהילתי של סדנת השילוב, אשר פעלה עד כה בראש צורים, עברה לגבעות, כחלק משיתוף פעולה בין תנועת "אמונה" לסדנת השילוב.

האירוע נפתח בסיור של ילדי הסדנה והוריהם במקום החדש. לאחר מכן נערך סיום כתיבת אותיות ספר התורה, כאשר ראש המועצה דוידי פרל, הרב דוד פוקס, חיים פלק, סגן ראש עיריית ירושלים דוד הדרי ואחרים השתתפו בכתיבת האותיות.

ליאורה מינקה, יו"ר אמונה עלתה לברך, פנתה להורי ילדי הסדנא בהתרגשות, ואמרה שמתרגשת יחד איתם בכך שיש מקום כל כך מיוחד, בו הם יכולים לקדם ולגדל את הילדים שלהם.

חיים פלק, בירך אף הוא ושיבח את השותפים הרבים למהלך, בניהם ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, ראש ישיבת שבות ישראל באפרת הרב יהושע בן מאיר, יו"ר תנועת אמונה ליאורה מינקה, ואנשי הסדנה - אנשי חזון וחלום שהקימו מקום שכולו מלא אור ומאיר לכל הסובבים.

מקהלת הילדים של המרכז החינוכי המונה כ-15 ילדים, שרו את שירו של רבי נחמן: 'אני איש פלא, ונשמתי פלא גדול', בניצוחו והובלתו של איתן קירש, המורה למזיקה בסדנא.

האירוע נחתם בתהלוכת ריקודים לכיוון בית כנסת גבעות, בליווי מוזיקה וליפידים שהחזיקו קהל המשתתפים. מוסא ברלין, הכלייזמר הישראלי הנודע, הוביל את התהלוכה בנגינתו, עד לרגע כניסתם לבית הכנסת וקריאה בתורה.

המרכז החינוכי משלב בית ספר לחינוך מיוחד עבור ילדים עם לקויות שונות. חלקם עם קשיים על רקע אורגני ואחרים נפלטו ממסגרות רגילות על רקע קשיים התנהגותיים רגשיים. לצד זה ישנה חווה חקלאית הכוללת אורווה, דיר עיזים, מחלבה, פינת חי, משתלה וחממה. המקום מספק תעסוקה חקלאית לאנשים עם צרכים מיוחדים בה עבור כל עובד נבנית תוכנית קידום תוך אינטראקציה עם החברה הנורמטיבית, התקדמות ולמידה. לצד זה עומדות דירות מוגנות בקהילה, כאשר הדיירים בדירות אלו זוכים לתמיכה והגנה וקידום של צוות מדריכים מקצועי יחד עם שותפות מלאה ופעילה בחיי הקהילה ובבית הכנסת. בנוסף, המרכז מאפשר לספק מגוון גדול של פעילויות ושירותים לאנשים מהאזור המשולבים בקהילות ובבתי ספר אחרים הזקוקים למערך מקצועי תומך.

תמר הקשר, מנהלת עמותת סדנת השילוב: "ההתרגשות הגדולה שלנו במעמד הזה, נזקפת לזכות חידוש הישוב היהודי בא"י בתקופה לא פשוטה זו. בימים אלו אני ממשיכה את דרכם של אבי וחבריו, שהקימו בדור תש"ח את ההתיישבות בגוש עציון. זהו חלום וחזון חברתי של יישוב קהילתי משלב, שיהיה מרכז גדול ויאפשר לייצג אנשים עם צרכים מיוחדים בצורה אחרת. נוסף להתיישבות ולחזון החברתי, בהכנסת ספר התורה היום, אנו מקבלים את נוכחותו של השותף השלישי שבלעדיו אין שום יצירה ושום לידה – הקב"ה".

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל: "מועצת גוש עציון מברכת את תלמידי הסדנא לרגל יישובם קבע בגבעות, זוהי זכות עבורנו לקחת חלק בפרויקט אנושי וחשוב ברחבי גוש עציון. כל צעד ושעל שאנו מתקדמים כאן במקום הזה, אנו מוסיפים ומעמיקים את אחיזתנו בארץ, ומוסיפים נדבך בבנין החוסן החברתי והרוחני של עם ישראל. איחולי לתושבי המקום ולמייסדי הסדנא ומנהליה, כמו גם להורים ולתלמידים המשך פריחה ושגשוג".