נפתלי בנט
נפתלי בנטרועי עדות

אחר הצהריים נערך ערב הפתיחה של כנס ישראל-שדרות לחברה של המכללה האקדמית ספיר. באירוע השתתפו ח"כ עמיר פרץ, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ויו"ר קדימה שאול מופז.

במהלך האירוע אמר בנט, כי "עד היום היו שתי תוכניות: מדינה פלסטינית שמשמעותה היא טיל בסלון, או סיפוח השטחים על כל 1.8 מיליון הערבים שגרים בהם – יוביל לחמאסניקים באמצע ת"א. 1600 ישראלים נהרגו מפיגועים שיצאו מיהודה ושומרון לאחר שיצאנו מהם בהסכם. החובה הבסיסית של מדינה לאזרחיה היא להבטיח את ביטחונם – ובזה נכשלנו. כיפת ברזל היא לא אסטרטגיה, אלא כלי טקטי. אנחנו לא יכולים לבצר את עצמנו לדעת. אין לנו כסף לזה".

לדבריו, "יש שיח שאומר בואו נכה במתנחלים כי הם אשמים בכל, אפשר גם להאשים את החרדים בכל, גם את התל אביבים המנותקים, ואח"כ גם את הערבים. הבית היהודי לא יקבל שיח של שנאה, הבית היהודי יפתור את הבעיות ביחד. שיח השנאה זאת לא הדרך. כולם היום משניאים קבוצות אחת על השניה. כשאני שירתתי כמפקד פלוגה בצה"ל לא היו דתיים או חילונים, היו לוחמים".

בנט ציין, כי "מדברים הרבה על צדק חברתי, אפשר גם לחוקק חוק שכל אדם במדינה ירוויח 15,000 ש"ח בחודש. אבל חוקים לא גוררים תוצאות, עשייה מביאה לתוצאות. הכלכלה היהודית אומרת הדרגה העילאית של צדקה זה עבודה. במדינת ישראל יש מגפה שחונקת את כולם, דווקא לעובדים – יוקר המחיה, ההוצאות עולות על ההכנסות.

הוא אף תקף את ההסתדרות והתומכים בה, "יש מיסים נסתרים, אפלים שאנחנו משלמים בלי לדעת: מס טייקונים – יש פירמידות של טייקונים שלא מאפשרות תחרות וכניסה של שחקנים חדשים; מס הועדים הגדולים – ההסתדרות היום מגנה על החזקים ביותר על חשבון החלשים. ועד הנמלים העלה היום את המשכורות ב-4,000 שקלים. להפיל את הכל על ההתנחלויות זה נורא יפה, אבל אין לזה אחיזה במציאות. ההטבה היחידה ל400000 ישראלים שחיים מעבר לקו הירוק, זה 50% בתחבורה ציבורית. המתנחלים שנוח לנו להכות בהם, הם שמגנים עלינו; המתנחלים שגרו בגוש קטיף הגנו על שדרות – לא להתבלבל, עלות כיפת ברזל, המיגון והמלחמות גדולה הרבה יותר".

לסיכום אמר בנט: "ועדון ושלטון זה גרוע בדיוק כמו הון-שלטון, ההון, השלטון, והועדים הגדולים ביחד חונקים את המשק."