על האש מנגל בשר עוף
על האש מנגל בשר עוףישי קרוב

הרבנות הראשית לישראל מבהירה כי כל בית עסק המקבל תעודת כשרות ברמת 'מהדרין' חייב להקפיד על איסור 'בישול נכרים', כעדות המזרח הנוהגים על פי דעת הבית יוסף.

נציין כי על פי ההלכה חל איסור לאכול אוכל שבושל על ידי מי שאינו יהודי. על פי מנהג האשכנזים מותר לגוי להניח את האוכל על האש ובלבד שהאש הודלקה על ידי יהודי. לעומת זאת, על פי מנהג עדות המזרח אפילו אם יהודי הדליק את האש, יש חובה שגם הנחת האוכל על האש תיעשה על ידי יהודי בלבד.

בעדכון הכשרות שפירסמה אמש (שלישי) מחלקת ההונאה בכשרות של הרבנות הראשית לישראל נכתב, "הננו לחזור ולהודיע כי בתי העסק והמפעלים המושגחים ע"י הרבנויות המקומיות מחוייבים על פי הנוהל להקפיד על 'בישול ישראל' בכפוף להנחיות הרב מקומי, כאשר ברמת כשרות ל'מהדרין' חובה שהבישול יהיה לפי פסיקת מרן ה"בית יוסף" בלבד".

"הואיל וברוב המקרים בעיית הבישול הנוכרי נובעת מהמבנה הארגוני של המטבח וכח האדם הפועל בו", הוסיפו בהודעה, "הרי שעל נותן ההכשר להקפיד שלא תיווצר בעיה של בישול עכו"ם בין אם על ידי הוספת מתקנים המאושרים על ידי מכוני ההלכה ומדע הידועים, ובין אם על ידי הוספת שעות השגחה או כל פתרון הלכתי אחר וכדו'".

במחלקת ההונאה בכשרות הדגישו כי "בית עסק אשר לא יעמוד בדרישה זו - תוסר ממנו תעודת ההכשר".