זוכה. נאווי
זוכה. נאוויצילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה אתמול (רביעי) את פעיל השמאל האנרכיסט, עזרא נאוו,י מעבירה של העלבת עובד ציבור, כך מדווח העיתון "הארץ".

האירוע שעמד במרכז הערעור אירע בשנת 2009, אז פינו חיילי צה"ל ובתוכם גם סמג"ד בשיריון בשם עידן מורג את נאווי, משטח צבאי סגור בחברון.

במהלך האירוע בו עוכב נאווי הוא כינה את מורג וחייליו בשם "פושעי מלחמה", ובעקבות האירוע הוגש נגד נאווי כתב אישום בעבירות של הפרעה לעובד ציבור במילוי תפקידו והעלבת עובד ציבור.

שופטת בית משפט השלום בירושלים, חנה מרים לומפ, החליטה לזכות את נאווי מעבירת ההפרעה, זאת לאחר שקבעה כי הצו שהגדיר את האזור בו שהה כשטח צבאי סגור, ושלפיו ביקש ממנו מורג להתפנות, הוצא בניגוד לחוק.

עם זאת, השופטת הרשיעה את נאווי בעבירת ההעלבה, לאחר שקיבלה את עדותו של הסמג"ד, עידן מורג, אשר קיבל את עיטור המופת במלחמת לבנון השנייה וטען שהכינוי השפיל אותו. 

"זו תחושה משפילה בצורה שקשה לי להסביר", העיד מורג, "כשאני מבצע את התפקיד שלי שאני רואה בו שליחות, ואומרים לי 'פושע מלחמה', זה מתקשר לי לדברים אפלים שלא קשורים לצה"ל. זה פוגע ומשפיל".

נאווי ערער על הרשעתו לבית המשפט המחוזי בירושלים, בטענה שמדובר באמירה בודדת שנאמרה בסערת רגשות במהלך עיכוב בלתי חוקי. פרקליטות המדינה הודיעה מנגד כי היא איננה מתנגדת לזיכויו, ועל כן הוא זוכה.