ח"כ חיים אמסלם
ח"כ חיים אמסלםפלאש 90

יו"ר מפלגת עם שלם, ח"כ חיים אמסלם החריף בסוף השבוע את הביקורת על מפלגת ש"ס ולא חסך גם ממנהיגה - הרב עובדיה יוסף.

"הבד"צים פורחים ומגלגלים הרבה כסף, וכל זה בנשיאותו ובחסותו של כבוד הרב עובדיה יוסף - וזה על חשבון הנזקקים, דווקא השכבה הכי חלשה", אמר אמסלם באירוע 'שישי כלכלי' במוזיאון ארץ ישראל.

לדבריו, לש"ס יש מנהיגה-אישה שמכתיבה את כל הרשימה, קוראים לה יהודית יוסף והיא כלתו של הרב עובדיה יוסף,  "היא הכתיבה אם דרעי יחזור ומתי הוא יחזור, והיא הכתיבה את כל הרשימה", דברי אמסלם כפי שהובאו בגל"צ.

אמסלם העיד כי הוא עצמו גדל עם הערצה רבה לרב עובדיה יוסף על שפתר בעיות בגיור והעלה את העדה האתיופית כשהייתה התנגדות של הרבנים האחרים, "אבל כעת אני מפריד בין הרב עובדיה יוסף כפוסק, לבין מה שנעשה מסביבו".

בספרו של אמסלם שיצא לאור באחרונה, הוקדש פרק שלם להתנהלות בית הרב עובדיה יוסף, הפרק מתמקד בעיקר בבנו של הרב, משה יוסף וברעייתו יהודית. אמסלם מתח ביקורת קשה על הרב עובדיה יוסף עצמו ורמז, כי "אין לו את התכונות הנדרשות ממנהיג רוחני".

בראיון לערוץ 7 סיפר אמסלם כי מאז שהחליט לרוץ ברשימה נפרדת מש"ס, הוא זוכה לאיומים וחרמות, "אני משוכנע שעד הבחירות יסיתו את כבוד הרב עובדיה יוסף נגדי, זה יכלול גידופים וקללות, אלה השיטות שלהם, הם מאיימים על מי שעלול לפגוע בהם אלקטוראלית. אני מקבל כל הזמן מכתבים אנונימיים" סיפר.