אימו של בניה ז"ל מרוגשת ביום המירות


מרוץ בניה, ע"ש הלוחם רס"ן בניה ריין, התקיים ביום שישי האחרון, זו השנה השביעית למרות מזג האוויר. במרוץ השתתפו השנה כ-1000 אצנים מגיל 8 ומעלה, נשים וגברים מכל רחבי הארץ מבאר שבע ועד חיספין. במרוץ השתתפו גם כ- 270 חיילי גולני וכן גדוד 401 של השריון. בנו בן העשר של ח״כ מיכאל בן ארי היה המשתתף הצעיר ביותר במרוץ במקצה העשרה קילומטר  שבו רצו גם האלוף סמי תורג׳מן מפקד זרוע היבשה ושופט בית המשפט העליון נעם סולברג.


בטקס שהתקיים לאחר המרוץ אמר ראש המועצה, הרצל בן ארי, כי היה רוצה לספר לבניה שאינו נמצא עמנו על מפעלי הבניה הרבים בישוב: ״פרויקט "נופי בניה" יצא כבר לפני שבועיים לדרך ואני מאמין כי בשנה הבאה במרוץ, השלדים יעמדו והשכונה תהיה לקראת אכלוס. בקרני שומרון היום כבר מתחילה בנייתן של 50 יחידות בשכונת מעוז דניאל, 42 ב"נופי בנייה" (ע"ש בניה ריין) ובתוכנית ב'/9 עוד 84 יחידות. בנוסף לזה ראש הממשלה הכריז על בנייה של 360 יחידות בנייה נוספות בקרני שומרון". 


עוד אמר ראש המועצה כי קרני שומרון תזכה בשבוע הבא בפרס משרד הפנים ובעוד שבועיים בפרס של "כנס ירושלים". "אני מזמין את כל הרצים שהשתתפו כאן ובני משפחותיהם לבוא לא רק לרוץ בקרני שומרון וליהנות מהנוף המקסים ומהאנשים ומהקהילתיות אלא לבוא גם לגור בישוב".


מאיר דובדבני, נציג המשפחה והחברים שרץ אף הוא, אמר לנוכחים: "כל מי שהשתתף במרוץ הרגיש לפחות לשעה שהוא רץ עם אנשים מימינו ומשמאלו ולמשך זמן קצר בכלל לא מעניין אותו למה האנשים האלה מצביעים, מה הם חושבים על נושא כזה או אחר...כל המדינה הזאת היא ריצה אחת משותפת וכשטיפה מפנימים את המסר הזה שבסוף כולנו רוצים שיהיה לכולם טוב זה מוסיף הרבה אחדות ושלום...".


חגית ריין, אמו של בניה, אמרה כי: "כל שנה מרגשת אותנו מאוד ההשתתפות היפה של הצבא והאזרחים שבאים לכבד את זכרו של בניה, והשנה עוד יותר מרגש בגלל שתנאי מזג האוויר לא היו אופטימליים. למרות תנאי מזג האוויר לנו היה ברור שיהיה מרוץ כל שנה, שהמנגינה לא תיפסק, והיה מרגש לראות שאנשים הגיעו למרות התנאים". 


"לנו היה ברור שאם עושים משהו עושים אותו גם אם זה לא בתנאים המתאימים, ברור לי שאם היינו שואלים את בניה הוא היה רץ בכל מחיר, בכל מזג אוויר, וכמו שבניה היה עיקש ורץ כל החיים לעשות דברים למען עם ישראל - כך גם אנחנו", אמרה חגית.  


עוד אמרה כי "גם במלחמה בניה רץ בגשם של טילים כי היה צריך לעשות ולפעול למען החיילים. היה מרגש לראות את הריצה הזו של "הביחד", אנשים עם דעות שונות, ימנים, שמאלניים שהגיעו, ולא משנה אם לדעתם צריכים להיות בשטחים או לא, אנשים מזרמים שונים. האחדות הזו גם היא הייתה אחת המטרות של בניה ושל המרוץ הזה".