המרכז האוניברסיטאי באריאל
המרכז האוניברסיטאי באריאלדוברות המרכז

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, קבע היום (שני) כי אין מניעה מהכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה.

בעקבות חוות הדעת הנחה שר הביטחון אהוד ברק את אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, לאשר את המלצת מל"ג איו"ש להכריז על המרכז האוניברסיטאי כאוניברסיטה.

מוקדם יותר נמסר מלשכת היועץ המשפטי לממשלה כי אין מניעה כי המפקד הצבאי יפעיל את שיקול דעתו לצורך קבלת החלטה בדבר אישור של ההכרה במוסד כאוניברסיטה - עליה החליטה מל"ג יו"ש  - ויאשרה, אם ימצא כך לנכון.

בהודעת היועץ נאמר ההליכים להכרה במוסד כאוניברסיטה מבוססים על החלטות המועצה להשכלה גבוהה (יהודה שומרון) שפועלת על פי סמכותה בהתאם לתקנון המועצות המקומיות באזור יהודה ושומרון, ובכפוף לסמכויותיה של הועדה לתכנון ולתקצוב שליד המועצה להשכלה גבוהה. זאת, בהקבלה לפעולותיה של המועצה להשכלה גבוהה לגבי מוסדות להשכלה גבוהה הפועלים בישראל.

"המועצה להשכלה גבוהה יהודה ושומרון אישרה את ההכרה במוסד כאוניברסיטה על סמך המלצותיה של ועדת המעקב האקדמית שמונתה על ידה, ודחתה את חוות דעתה של הועדה לתכנון ולתקצוב אשר ביקשה להתנגד להכרה, לעת הזו, באוניברסיטה נוספת, לרבות נוכח השלכות הצפויות על ידה למערכת ההשכלה הגבוהה בישראל.

בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה, על המפקד הצבאי לשקול את אלה, והבטים רלוונטיים אחרים שיסודם בהליכים שהתנהלו וההשלכות התקציביות, בנוסף, עליו ליתן משקל ניכר לעמדתה של ממשלת ישראל, כפי שהביעה אותה בהחלטות המדיניות שקיבלה, בשנת 2005 ובשנה האחרונה, המביעות את עמדתה בדבר החשיבות הלאומית שבהקמתה של אוניברסיטה באריאל וחיזוק ההשכלה הגבוהה באזור", נאמר.