הרב פירון: בימין לא מכירים אותי

בפאנל פוליטי של מנהיגות אזרחית בנושא "מעמדו של המגזר השלישי בישראל" שהתקיים היום בירושלים תקף מועמד "יש עתיד" חלקים מהציבור הימני בישראל שלטענתו מכפישים אותו לשווא.

הרב פירון בחר בדבריו לתקוף את העיתון "בשבע" שלדבריו פגע בשמו על רקע הקשר האישי עם הקרן החדשה לישראל.

"אני רוצה להגיד משהו אישי שמאוד מכאיב לי בחודשים האחרונים ואני אומר זאת בכאב. אני מדבר על העיתון 'ההוא'. אני חטאתי חטא גדול שלא יסלח לי לעולם. חלק מהציבורים הימניים מדברים עליי... הם לא מתעסקים בשאלה מה עשיתי בתחומי רווחה או חינוך אלא איך קבלתי פעם כסף מהקרן החדשה לישראל ומאז הגדירו את הזהות שלי ואני חושב שזו השחתה מוסרית".

הרב פירון הוסיף, "הקרן החדשה לישראל עשתה גם הרבה דברים חשובים של רווחה וחינוך. החרמות והתפיסה הנלוזה שיש אנשים שהם אוייבי העולם מחזקות את התפיסות ההופוכות ממה שאותם אנשים רוצים לקדם וזה לא ראוי. כל פעם מחדש אני נדהם שאני מגיע למקומות בצד מסויים מעבר לקו הירוק - שם דבר ראשון הם רוצים לדעת למה קיבלתי כסף "מהקרן החדשה לישראל"?".

"תלכו למשכן המשוחזר בשילה הוא קיבל כסף מנוצרים אוונגליסטים מאמריקה. אני לא בטוח שאינטרסים שלהם משרתים את האינטרסים של רובנו וכדאי שניהיה פחות עוקצנים", אמר הרב פירון.

לאחר חמש דקות בהן נודע לרב פירון כי באירוע נוכח כתב ערוץ 7 ביקש את המיקרופון על מנת להבהיר בפני הקהל, "אומרים לי שיש כתב של ערוץ 7 בקהל אני מבהיר שלא התכוונתי לעיתון ספציפי אלא לאמירה או לתפיסה חברתית כללית" .

איילת שקד (הבית היהודי) שגם השתתפה בפאנל אמר בנושא העמותות הפוליטיות אמרה  "זה לא הוגן שמדינות זרות מזרימות מליוני דולרים לעמותות פוליטיות לאחר שהם ניכשלו בלהשפיע על האג'נדה המדינית של מדינת ישראל בדרכים דיפלומטיות ומצאו דרך אלטרנטיבית על ידי עמותות פוליטיות שמקדמות את האג'דנה של אותה מדינה. יש כאן התערבות זרה בפוליטיקה של המדינה שלנו, חייבת להיות הגבלה של תרומות על ידי מדינות זרות לעמותות פוליטיות בישראל".

מיכל רוזין (מרצ) אמרה בתגובה לדברי שקד, "בשנה האחרונה ראינו שטף של חקיקה גזענית ופשיסטית וצר לי אילת שאת רוצה להמשיך עם זה אני אלחם בך בעניין זה. יש למדינת לישראל דמוקרטיה  מספיק חזקה והיא יכולה להתמודד עם עמותות שמביעות עמדה".

הרב פירון אמר בעניין העמותות הפוליטיות, "יש כנסת ושם מכריעים את הדברים. אני אעשה הכול כדי להסביר שזה פתטי. אני חושב שחרמות רק מחזקות עמותות כאלה. צריך לזכור שאתה מחוקק חוק לא רחוק היום וגם הצד שלך יכול להתמודד עם החוקים שאתה מחוקק עכשיו".    

מנכ"ל מנהיגות אזרחית, אוריאל לדרברג, "אני קורא לכל המשתתפים להכניס את קידום הנושא גם למו"מ הקואליציוני, להרים את דגל שילובו וקידומו של המגזר השלישי ולהוביל חקיקה חברתית בכנסת הבאה". לדרברג רמז שיעקוב אחר ההבטחות וההתבטאויות לאחר הבחירות: "כולי תקווה שהדברים שנאמרו כאן לא יהיו במסגרת פאנל פוליטי ערב בחירות, אלא שיום לאחריהן נשב כולנו סביב שולחן אחד ונקדם את הנושא באופן ראוי ורציני".